Lennox Lewis Efsanesi

Lennox Lewis yada tam adıyla Lennox Claudius Lewis. 1965 yılında doğan Lewis küçük yaşlarda boks sporu ile tanışır amacı Muhammad Ali gibi olimpiyat şampiyonu olmaktır. Aslen jameika’lı olan Lewis Kanada adına yarışmalara katılır. 1988 Seul olimpiyatlarında süper ağırsıklet’te ringe çıkar ikinci turda rakibi Crispin Odera’dır rakibini hakem kararı ile yener çeyrek finalde rakip Ulli Kaden’dir Ulli Kaden’i de yenmeyi başarır. Yarı final maçı gelmiştir. Janusz Zarenkiewicz rakibi olmuştur onu da yenmeyi başaran Lennox finalde Evander Holyfield’i biri nakavtla olmak üzere toplam iki kez yenen Riddick Bowe ile karşılaşır. Riddick Bowe’u 2. raunt’ta nakavt ile yenen Lennox Lewis artık örnek aldığı Muhammad Ali gibi olimpiyat şampiyonu olmuştur. 1989 yılına gelindiğinde Lewis profesyonel boks yaşamına başlar. 1989 yılının haziran ayında ilk maçında rakibi Al Malcolm’dur Lewis 6 rauntluk bu müsabakanın ikinci raundunda rakibini TKO ile yener. Lennox Lewis bir sonraki maçında gene vasat bir boksör ile Bruce Johnson ile ringe çıkar. Yine ikinci raund yine TKO. Haziran 1990 yılına kadar 11 maç daha yapar hepsini de kazanır artık önemli maçların zamanı gelmiştir. Lennox Lewis İngiltere’nin Londra şehrinde Avrupa şampiyonluk maçına çıkar rakip kariyeri çok da iyi olmayan Jean Chanet’dir. 12 rauntluk bu müsabakanın 6. raund’unda Lennox Lewis rakibini nakavt ile yener. Bu arada Lewis lehine dikkat çeken bir şey yürüyüşlerini Bob Marley şarkıları eşliğinde yapmasıdır. Ne de olsa Lewis Jameika kökenli bir boksördür. Avrupa ağırsıklet boks şampiyonu Lewis Gary Mason adlı boksörle hem kendi kemeri hemde İngiltere kemeri için ringe çıkar Lewis müsabakayı 7. raunt’ta tko ile maçı kazanır. Lewis çok dikkat çekmeye başlamıştır sonraki 6 maçınıda kazanan Lewis artık eleme maçına çıkmaya hak kazanmıştır. Yıl 1992 yer Londra rakip Donovan Ruddock müsabakanın ikinci raund’u maçın galibini ve eleme maçını oynayacak boksörü belirler. Lennox Lewis eleme maçını kazanır ve efsane başlar. 1993 yılı Lewis’in artık dünyaca tanınacak bir boksör olmasının adımlarının atıldığı yıldır. Yer Amerika Birleşik Devletleri, rakip Tony Tucker. WBC dünya ağırsıklet boks şampiyonunu belirleyecek maç 12 raunt sürer. sonuçlar açıklanır. Lewis açık ara puan farkıyla maçı alır. artık bir dünya şampiyonudur. 5 ay sonra kemerini koruma maçına çıkar. rakip ciddi bir isim en iyilerden Frank Bruno’dur. 7. rauntta Frank Bruno darmadağın olur ve yürüyecek hali kalmaz. tko ile maç biter. ünvan korunmuştur. 2. ünvan koruma maçı Phil Jackson iledir. 8.rautta maç tko ile biter. ünvan yine korunur. ve tarihler 1994 yılının eylül ayını gösterdiğinde Lewis ünvanını 3. kez korumak için amerikalı sağlam ağırsıklet boksörlerinden Oliver McCall ile kendi evinde maça çıkar. maçın 2. raunt’unda ters bir darbe alan Lewis birden yere düşer. 10 saniye içinde kalkmayı başarır. kalktığında biraz sarsılan Lewis’i maçın hakemi Jose Guadalupe devam edemezsin diyerek uyarır ve maç Oliver’in galibiyeti ile biter. Lewis çok üzgündür. katıldığı programlarda hakem hakkında konuşur. devam ederdim fakat o devam etmemi istemedi diyen Lewis tekrar kemerini almak için çalışmalarına hız verir. Lionel Butler ve Justin Fortune galibiyetlerinden sonra eski şampiyonlardan dük Tommy Morrison ile karşılaşır. 6 raunt’ta kaşından dolayı Tommy maça devam edemez ve hakem kararı ile maç Lewis lehine biter. Mayıs 1996 yılını tek maç yaparak geçirir. bu maçta rakibi, 1988 Seul olimpiyatlarında kendisi süper ağırsıklette olimpiyat şampiyonu olurken aynı olimpiyatta ağırsıklette şampiyon olan Ray Mercer’dir. maç çok az bir puan farkıyla Lewis lehine biter. 1997 yılına geldiğimizde ise Lewis tekrar kemerini almak için yine Oliver McCall ile karşılaşır. ve müsabakanın 5. raunt’unda McCall maçı bırakır. bu bırakış hakem kararı ile değil kendi isteği iledir. Lewis tekrar şampiyondur artık. Henry Akinwande Lewis’in ilk kemer koruma maçındaki rakibidir. 5. rautta disiplinsiz hareketleri yüzünden Akinwande maça hakem kararı ile devam edemez. Lewis bu müsabakadan sonra Andrew Golota ile karşılaşır. daha ilk raunt’ta Lewis maçı ko ile alır. Golota neye uğradığını şaşırmıştır. Lewis artık hızla yükselmiş ve şöhretin doruğundadır. saç sitili ilede dikkat çekmektedir. maçlarına hiç vazgeçmediği Bob Marley şarkıları eşliğinde çıkmaya devam etmektedir. mart 1998 rakip kaliteli isimlerden Shannon Briggs. maç ilk 4 raunt başa baş gider. fakat 5. rauntta Shannon Lewis’e çok güzel kombine yumruklar çıkarır. Lewis etkilenmez ve rauntn içinde çok kısa süre sonra çok kısa bir kombineyle rakibini düşürür ve tko ile maçı kazanır. rakipler zorlaşır fakat Lewis maçlarını almaya devam eder. 1998 yılının Eylül ayında ise bu seferki rakibi süper bir isimdir. bir teknik deha olan ve hiç maç kaybetmemiş olan Zeljko Mavrovic’dir. Lewis maç içinde zaman zaman zorlansada bu maçıda açık sayı farkı ile alır. 1999 yılına geldiğimizde Lewis’i bir dev bekler. bu isim Evander Holyfield’den başkası değildir. müsabaka berabere sonuçlanır. aslında maçın Holyfield lehine sonuçlanması gerektiğine inananlar çoğunluktadır. hemen bir rövanş ayarlanır. rövanş maçında zorlanan Lewis maçı fazla sayı farkı olmadan maçı galibiyetle bitirir. artık WBC WBA IBF VE IBO kemerlerinin sahibidir. sırasıyla Michael Grant eski şampiyonlardan Francois Botha ve Müthiş ağırsıklet David Tua karşısında galibiyetler alır. yıl 2001 yer afrika. Rakip Amerikalı Haşim Rahman’dır. Rahman yavaş yavaş yükselmekte olan bir isimdir. fakat enteresandır Lewis bu maçı ciddiye almaz. diskolarda eğlenirken görüntüleri çıkar. maç için fazla çalışma yapmadığı ve antrenörüne kulak vermediği söylentileri yayılır. maç günü gelir. Lewis maç içinde yorgun görünür. ve şok 5. rautta gelir. tek yumrukla Rahman Lewis’i ko ile yener. Lewis 2. kez nakavt olmuştur. yerden kalkamaz. ardı ardına söylentiler hızlanır. Lewis’in çalışmalar yapmadığı ve maçı ciddiye almadığı söylentileri artar. 7 ay sonra anlaşma gereği rövanş maçı gelir. Lewis 4. raunt’ta maçı ko ile alır. tekrar kemerler ondadır. ve 2002 yılının Haziran ayı gelir. gelmiş geçmiş en önemli müsabakalardan biri olacaktır. bir efsane olan Mike Tyson ile maça çıkacaktır. bu maç Tyson için çok önemlidir. kariyerinin sonuna doğru tekrar şampiyon olmak isteyen Tyson’a Lewis geçit vermez ve çok rahat bir şekilde 8. raunt’ta maçı ko ile alır. tüm dünya artık Lewis’i daha yakından tanır. fakat şampiyon 38 yaşına gelmiştir artık. yaşlanınca şarap gibi olan ve yıkılması imkansız bir deve dönüşen Lewis son maçına 2003 yılında Amerikada çıkar. rakip en büyük isimlerden nakavt canavarı tek yenilgili Vitali Klitschko’dur. maç vitali’nin üstünlüğü ile devam etmektedir. Lewis bu maça her zamankinden daha ağır bir kiloyla çıkar. fakat Lewis Vitali’nin kaşına ciddi biçimde hasar verir ve hakem kararı ile bu maçıda alır ve efsane boksu bıraktığını açıklar. Lewis devam et diyen seslere kulaklarını tıkar ve yorumcu olarak bizlerin arasında yolculuğuna devam eder.

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0 (from 0 votes)

Filed in Boks Sohbet,Boksörler,İBF,İBO,Unutulmayanlar,WBA,WBC,WBO | 116 Yorum

116 Responses to “Lennox Lewis Efsanesi”

  1. serefon 15 Jul 2008 at 23:23 1

    Aslında Lewis 90′ların zinde boksörleriyle karşılaşması gerektiği zamanda karşılaşmadı. Riddig Bowe ile maç yapmadı, İke ile maç yapmadı, Moorer ile maç yapmadı, Holyfield ile form düşüklüğü yaşadığı 1999 yılında maç yaptı.. Keza Tyson’la 2002 yılnda. Aslında 1988 ile 1997 yılları arasında Holyfield, Moorer, Bowe, Foreman, Tyson gibi boksörlerle maç yapsaydı yenemezdi diye düşünüyorum.. Bu boksörler 1990′ların ilk yıllarında birbirleriyle boğuşurken Lewis ikinci sınıf boksörlerle uğraşıyordu.. Lennox 1996 yılında Rey Merser ile yaptığı maçı 2-0 kazanmıştı, Holyfield aynı boksörü o tarihte 3-0 yenmişti. Aslında Lennox zamana karşı bir satranç oynayıp kazandı.. Bence Tyson dahil son 20-25 yılın en iyi boksörü Evander Holyfield’tir.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. David Hayeon 15 Jul 2008 at 23:45 2

    Lennox bence kendisini ispatlamış bi boksör. Hem ko yapma özelliği ve gücü aynı zamanda da boksa getirdiği yepyeni ve muhteşem tekniği ile unutulmayacak bi efsanedir.

    90 lı yıllarda bahsedilen isimlerle karşılaşmaması birazda profesyonel boksa geç katılmasından kaynaklanıyor.
    Lewis çok akıllı ama aynı zamanda çok cesur bi boksördü.Emmanuel Steaward ona biçok şey kazandırdı ama onun mayasında zaten bi boksörde olması gereken herşey vardı.

    Unutamadığım maçları ; Vitali,Tyson,Evander Holyfield (2 seri)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Braddockon 16 Jul 2008 at 00:08 3

    Yazıda adını gördüm de aklıma geldi, Rocky V’ten de tanıdığımız eski şampiyonlardan Tommy Morrison 39 yaşında boksa geri dönmüş ve 25 yaşındaki rakibini teknik nakavtla geçmiş.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. ufukon 16 Jul 2008 at 01:06 4

    işte o tommy morrisonı en formda zamanında lewis perişan etmişti hatrlarmısınız bılmem:)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. ufukon 16 Jul 2008 at 01:18 5

    lewis yazısı guzel olmus bılgılendırme acısından ama yanlıs eksik olan yerler var.mesela shannon briggs maçının basa bas gıttıgını ve 5. raundda maç ortadayken lewisin kazandıgı yazılmıs.inanamadım resmen.:))1.raundda briggs lewisi raundun sonlarına doğru zor duruma dusurdu kontra bı yumrukla o kadar.daha sonrakı raundlarda hanı bı tabır vardır eşşek sudan gelınceye kadar dövdü diye işte tam öyle lewis resmen bakın yıne dıyorum resmen vurmaktan yoruldu ama briggs yere düşmekten yorulmadı:))sopanın kralını yedı ama cesuryürek briggs sadece yaptıgı tek sey dustukten sonra ayaga kalkmak oldu:)bır de sanırım yanlıs yazılmıs hollyfield lewis ilk maçının holyyfıeld lehıne bıtmesı gerektıgı yazılmıs sanırım orda hollyfield aleyhine yazılacakken lehine yazılmıs olsa gerek.saygılar

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. DRAGONon 16 Jul 2008 at 01:48 6

    george foreman:“tüm zamanların en iyi ağır siklet boksörü Lennox Lewis`dir.kendisini izlerken boksör gözüyle kusur arıyorum fakat bulamıyorum.“

    bence de Lennox kusursuz bir boksördü.onu ne herhangi bir taktikle ne de güçle yenebilen olmadı.2 kez yenildi.her ikisinde de lucky punchlarla devrildi lakin rövanşlarını fazlasıyla aldı.1988 yılında olimpiyat şampiyonu oldu.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Cenkon 16 Jul 2008 at 03:42 7

    Halen elestirenler var bu EFSANE`yi… Inanmak güc ama hep ters düsünceliler oluyor. Zaten ne demisler??? Gercek basarinin sahibine hep camur atanlar olur!!!

    Seref arkadasim Lennox gelecek Moorer`dan korkacak ha??? Adami güldürme Moorer`i basarili bir boksör bile saymiyorum 90`larda en kötü sampiyonlardan birisiydi. Kimisi yok Lewis John Ruiz`den korkuyormus falan diyor!!! O zaman Klitschko`da Butterbean`den korkuyor!!! :D

    O yasli Foreman mi Lewis`i yenecekti??? Allaskina o kadar sacma sapan seyler yaziyorsunuz ki adami bazen güldürüyor bazen de bu adamlar hic mi bokstan anlamiyor yoksa kizdirmak icin mi böyle yaziyor diye düsündürüyorsunuz…

    Lewis zaten Olimpiyatta Bowe`u darma dagit etti ve asil Bowe Lewis`ten cekindi ve istersen eski mansetleri bir daha oku Bowe Lewis ile ünvan macini RED ETMISTI O ZAMANLAR!!!

    Lewis`i lütfen Bowe,Moorer ve Klitschko`larla layni tencereye koymayin!!! Cünkü Lennox Lewis`te Sampiyonlar Ligine ait bir boksör tipki Muhammad Ali,George Foreman,Joe Louis,Rocky Marciano,Larry Holmes gibi…

    LENNOX LEWIS efsanesini cok özliyecem ve hep onun arkasinda olucam!!! Bob Marley`in efsane carkisi Crazy Baldheads`i her dinleyisim de Lennox geliyor aklima…

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. özgünhanon 16 Jul 2008 at 09:15 8

    sevgili Ufuk arkadaşım. Holyfield Lewis ilk maçında bir çok eleştirmene göre maç Holyfield’in hakkıydı. yabancı kaynaklı sitelerde yorumlar böyle. bende bu şekilde gördüm. fakat maç berabere sonuçlandı. zaten Holyfield o ilk maçta çok az üstündü. neyse Briggs maçı içinse yanlış hatırlamıyorsam maç dengeli gidiyordu. ben böyle hatırlıyorum. eğer yanlış hatırlıyorsam bu şekilde düzelttiğin için çok teşekkür ederim. Foreman Lewis için en iyisi demiş. bana göre en iyiler sırasıyla 1 Muhammad Ali 2 George Foreman 3 Joe Frazier’dir. bu 3 isimi ben 3 büyükler diye adlandırıyorum. zaten boksla ilk ilgilenmeye başladığım zamanlar babam bana bu 3 isimden bahsederdi. o yıllarda ring magazine dergisi ve daha başka dergilerde hep bu 3 isimin olduğunu görüyorum. tekrar etmekte sakınca görmüyorum. bu 3 isim şimdiki bütün boksörlerden çok daha iyidir. bu bu benim düşüncem ve Foreman bu düşüncemi sıkı bir şekilde desteklemiştir. Cenk arkadaşımızda Bowe için yazdıklarında çok haklı. Bowe resmen finalde darmadağın olmuştu. tko ile maçı kaybetmişti. olimpiyat şampiyonu olmak çok ayrı bir şey. Wladimirde olimpiyat şampiyonudur. olimpiyat şampiyonu olmak için en başta teknik gerekiyor. Samuel Peter olimpiyatlarda çok başarısız olmuş boksörlerden yanlızca biri. çünkü tekniği çok az. görüyorumki Lewis yazımızdan sonra yorumlar hızla başlamış. çok sevindirici. Lewis hayranlarının ne kadar çok olduğu belli. buda Türkiyede boks sporunu bilen kişilerin var olduğunu gösteriyor. Riddic Bowe’de çok büyük bir efsanedir. eğer profesyonelde Lewis ile bir maç yapsaydı muhtemelen puanla kaybederdi. çok güçlü bir isimdi gerçekten.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Sinan YILDIRIMon 16 Jul 2008 at 14:47 9

    Lennox Lewis Efsanesi demek doğru olmaz tamam Lennox Lewis iyi boksördür, iyi bir sporcudur, kariyeri çok iyidir bunlara bir diyeceğim yok ancak ona efsane demek doğru olmaz.
    “Mike Tyson Efsanesi Sonsuza Dek Sürecek”

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. ufukon 16 Jul 2008 at 15:07 10

    arkadaslar lewis-hollyfield ilk maçı ve ıkıncı maçı tum bır maç olarak öncesı sonrası hatta belgesellerıyle var elımde.tamamıyle yanlıs hatrlıyorsunuz.maçdan sonra tum dünya basını lewisin galıbıyetının calındıgını anlatan”ROBBERY” baslıgını atmıslardı.hattaa o maçda hollyfield lehıne karar veren hakem daha sonra ingılız gazetelerıne acıklamalar yapmıs ve hayatının en buyuk hatasını yaptıgını ve maçı lewise açık ara vermem gerekıyordu demıstır.bunları eger bıraz arastrırsanız sanırım bulacaksınız.arastrmanıza da gerek yok maçı kendınız ızleyın görursunuz zaten.saygılar

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. ufukon 16 Jul 2008 at 15:08 11

    bu arada shannon brigss-lewis maçı yıne söyluyorum bır boksör rakıbıne nasıl eşşek sudan gelınceye kadar dayak atar maçıydı:))

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Cenkon 16 Jul 2008 at 15:10 12

    Özgühan100 seneyi asan boks tarihin de hoppala bütün efsaneler 70`lerde cikmasi sencede biraz garip degil mi???

    En azindan Agir Sikletin en iyi 3 boksörü 1. Ali 2 Foreman 3 Frazier demek yanlis olur bence…

    Joe Louis,Larry Holmes,Rocky Marciano`lari unutuyyorsun…

    Ayrica hic deyinmedigim “Lennox Lewis Efsanesi” yazina birkac cift lafim var. Aslinda fena bir yazi degil ama cok basit yazmissin sanki cok az düsünülerek yazilmis bir yazi ama neyse yinede emege saygi…

    Sinan Yildirim Lenox Lewis`e efsane demek yanlis olur demissin adam 10 seneden fazla Agir Sikletin iyi oldugu döneme ambargo koydu!!!

    Ama sizin icin Agir Sikletin en kötü dönemine ambargo koyan Klitschko kardesler efsane. Bu boks bilginizin ne kadar zayif oldugunu meydana koyuyor…

    Siz simdi gelip Firat Aslan Marc Mormeck`den veya Virgil Hill`den daha iyi derseniz… :)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. ufukon 16 Jul 2008 at 15:18 13

    boksde efsane sıfatını alacak boksörlerı sıralayayım sizlere:m.ali,tyson,lewis,foreman,hollyfield bunlardan gayrısına efsane demem kesınlıkle.vıtalı sakatlanmasa herkesı devırıp bu kısılerın arasına gırerdı bence ama su anda tebı kı yok bu efsanelerın arasında.arkadaslar frazıer ,holmes hatta ken norton falan bunlar cok ıyı boksörlerdı ama efsane farklı bır olgu herkese yakısmaz.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. Sinan YILDIRIMon 16 Jul 2008 at 15:43 14

    Muhammed Ali gelmiş geçmiş en iyi boksör ünvanını aldı. Kariyerinde mağlubiyetleri de vardı peki neden Rocky Marciano’ya deil de Muhammed Ali’ye gelmiş geçmiş en iyi boksör ünvanı verildi ? Rocky Marciano en nakavtcı boksör deil mi ? Rocky Marciano kariyerinde hiç mağlup olmayan boksör deil mi ? Rocky Marciano boks’un en iyileri arasında geçen Joe Louis’i nakavt eden boksör deil mi ? Muhammed Ali’nin stili göze hoş geliyordu Muhammed Ali peşinden milyonları sürüklüyordu. Muhammed Ali’nin müsabakaları çok yüksek bedellerle satılıyordu. Dünya müslümanları, Afrika’nın sömürülen kara derili insanları onun galibiyetleri ile moral buluyordu. Muhammed Ali zamanla tepkinin adı olmadı mı ? Vietnam savaşına gitmeyi reddederek ABD’ye isyan etmesi akabinde lisansının iptal edilmesi hapse atılması onu efsane yapmadı mı ?
    Klitschko kardeşler, Lennox Lewis, Evander Holyfield bunlar iyi boksörlerdir dönemlerinde iyi işler yapmışlardır ancak onlara efsane diyemeyiz. Onların dönemine damga vuran isim Mike Tyson’dır. Mike Tyson’ın Holyfield’a ve Lewis’e yenildiği doğrudur ancak bu dönemler gelecekte konuşulacaksa önce Mike Tyson’ın ismi geçecek. Beyaz Tyson, Mini Tyson, Japon Tyson.. Boksörler kendilerine hep Tyson lakabını seçiyor neden Klitschko veya Lennox demiyorlar kendilerine ? Tyson’ın stili konuşuluyor onun gibi nakavtcı deniyor ama nedense Lewis’in stili hiç beğenilmiyor. Lennox gibi kaçak dövüştü sayı ile kazanmaya gitti deniyor.
    Bugün Mike Tyson milyonların gönlüne taht kurmuştur aynı Muhammed Ali gibi.
    Not: Profesyonel Boks Blog’ta yazmak isteyen arkadaşlar varsa lütfen iletişim panelini kullanarak bildirsinler.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  15. Cenkon 16 Jul 2008 at 16:53 15

    George Foreman bile Lennox Lewis gelmis gecmis en iyi Agir Siklet Sampiyonu dedi!!! Bu Lennox Lewis VS Muhammad Ali karsilasmasina bir uyari olsa gerek… Bence Lennox Lewis VS Muhammad ALi maci cogunun dedigi gibi Ali ezer gecer HIKAYE… Bence cok siki ve cekismeli bir mac ulurdu… Belkide Dünya`nin en heyecanli maci olurdu!!!

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  16. Cenkon 16 Jul 2008 at 17:02 16

    Mike Tyson daha cok bokstan basarisindan cok skandallarla konusuldu. Yoksa basari yönünde Lennox Lewis Mike Tyson`dan cok daha iyi!!! Ve KO`cu olmasi ve de vahsi boks stili ile göz doldurdu. Ama basari olarak son 20 yilin en iyi boksörü Lennox Lewis`tir Larry Holmes`dan sonra… Holmes 20 kez DÜnya kemerini basari ile elinde tutmustur. Lennox Lewis ise 15 sefer ama bu record 25 galibiyetle Joe Louis`de!!!

    Holyfield 4 sefer sampiyon oldu ama kaybede kaybede… Gercek bir Sampiyon kemerini enaz 10 sene tutmasi lazim…

    Wladimir daha kemerini 2006`da Chris Byrd`den aldi tabii daha önce dende kisa bir süre sampiyon keza Vitaly`i aynisi… Klitschko`lar daha 4-5 senedir ambargo koydular Agir Sikletin en kötü dönemine… Sikiysa bir 5 sene daha tutsun kemeri iste o zaman efsane olmaya aday olur…

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  17. özgünhanon 16 Jul 2008 at 17:13 17

    Sinan bey çok haklı. Mike Tyson son dönemin en büyük ismidir. Lewis ve Holyfield karşısına en kötü dönemlerinde çıktı. en iyi dönemlerinde öyle önemli 2 ismi yendiki bunlar Larry Holmes ve Larry Holmes’i 2 defa yenme başarısı gösteren Michael Spink. bu iki boksörüde çok kötü şekilde nakavtla yendi. Cenk kardeşimize kesinlikle katılmıyorum. bu sitede yorum yapan arkadaşlarımızın hepsinin boks ile ilgili bilgisi var. bilgi olmadan araştırma yapılmadan zaten yorum yapılamaz. Cenk arkadaşım biraz kızmış anlaşılan. fakat ben Ali, Frazier ve Foreman düşüncesinden bir an bile sapmam. onlar zaten zamanında 3 büyük isim olarak adlandırılan isimlermiş. hatta birbirleri ile yaptığı maçlar rekorlar kıran efsaneler. Foreman ve Ali için efsane demişsin çok iyi fakat Frazier’de çok büyük bir efsanedir bunu unutmayalım. Sinan bey Rocky Marciaano konusunda çok haklı. adam resmen Joe Louis denen diğer bir efsaneyi yerlerde süründürmüş. arkadaşlar Joe Louis büyük bir efsanedir. gelmiş geçmiş en iyilerden biridir. fakat tabiiki Rocky Marciano Sinan bey’in dediği gibi başlı başına araştırılması gereken bir isim. çok yakında kapsamlı bir Rocky Marciano yazısı gelecek. bu yazı onun hakkında çok önemli bilgileride barındıracak. şimdiden bunun araştırmasına başladım. Lennox Lewis yazısı için fena değil diyen Cenk arkadaşımada çok teşekkür ederim. sonuçta benden her zaman kendini geliştirmek isteyen biriyim. fakat bu yazımın çok güzel yönlerinden biri diğer efsaneleri anmamız oluyor. sanırım farkındasınız. Joe Louis veya Rocky Marciano bile çok uzun zamandan beri konuşulmamıştı. Sinan bey Muhammad Ali için en iyisi demiş ve sıralamış neden diye. evet savaşmayı reddetmesi ırkçılığı şiddetle kınaması ve tepkiler vermesi veen önemlisi Müslüman olması onu en iyi yaptı. Foreman’ı nakavtla yenmesi ise onu tamamen ölümsüzleştirdi. Mike Tyson ise Cus D’amato ölmeseydi muhtemelen bambaşka bir kariyere kavuşacaktı. fakat türkiyede Lennox Lewis kim diye herhangi bir vatandaşa sorsanız muhtemelen bilmeyecektir. fakat Mike Tyson dediğiniz vakit o zaman akan sular durur. Türkiyede sadece Ali ve Tyson bilinir. bunlar zaten 2 büyük efsanenin ne kadar etkili isimler olduğunun kanıtıdır. Sinan Bey’e bir konuda katılmıyorum. Lewis kesinlikle bir efsanedir. hemen hemen bütün önemli boksörleri yenmiştir. Fakat ilk olarak efsane statüsüne yerleşen çok yakında yazısı gelecek olan Rocky Marciano’dur.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  18. özgünhanon 16 Jul 2008 at 17:27 18

    sevgili arkadaşlar bir şeyin farkındasınızdır umarım. türkiyede hiç bir şekilde hiç bir sitede Lennox Lewis, Joe Frazier, Michael Buffer Cus D’amato ve Don King hakkında bilgilendirici yazılar yoktu. sitemiz bu konuda görüldüğü üzere öncü olmuştur. ekşi sözlük ve diğer bütün sözlüklerde bile gerçek hayat hikayeleri yok. ve önemli bir not daha. sanırım sizlerde farkındasınız, sitemiz okuyucuları gittikçe artıyor ve yepyeni arkadaşlarımız aramıza katılıyor. en önemlisi tartışmalarımız bile çok seviyeli oluyor. hep beraber elele türkiyenin zaten en iyi boks sitesi olan bu platform çok daha ileriye gidecektir. bilgilendirme görevini üstlenen yazılarımız bir çok arkadaşımızı sitemize yöneltiyor. ve seviyeli tartışmalar yaşıyoruz. birbirimizi bilgilendiriyoruz.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  19. serefon 16 Jul 2008 at 18:28 19

    Muhammet Ali’nin hızı, yumruğunun gücü ve tekniği herkesin malumu, Lennox’la yapacağı 10 maçtan sekizini Ali kazanırdı, Ali’nin hızına ve kondisyonuna ayak uydurmak çok zor. Ali döneminde 15 raundluk maçları da göz önüne alalım. Şimdilerde bazı boksörlerin 12 raunda nefesi yetmiyor..

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  20. ufukon 16 Jul 2008 at 18:49 20

    arkadaslar tamam herkes yazıyor görüşlerını de bıraz da gözun görduklerını dıkkate alalım.anlayabılmıs değilim nasıl m.ali ve lewis karsılassa m.ali yener demenızı.:)cok farklı zamanlar ve cok farklı boyutta oynanan dönemlerın boksörlerı her ıkısı.yanı tartışma götürmez arkadaslar lewisin karsısında m.ali shannon briggs gıbı bır araba sopa yer.lütfen yapmayın aslında yapılan yanlıs bır karsılastrma yanı aynı dönemde yasamamıs olan ıkı boksöru karsılastrmak elmalarla armutları toplamaya benzer.izlıyoruz ve göruyoruz alinın zamanı marcianonun zamanını ağır cekım resmen maçlar yumruklar sankı zorakı cıkıyor ,bı de 90 lara lennox,tyson vs maçlarına bakıyorsunuz apayrı bambaşka bır boyutta oynanıyor o maçlar.lütfen izleyelım ve tarafsız gözllerle yapalım yorumlarımızı.zaten sıtedekı her arkadasımız yeterınce bılgılı ve ilgılı boksle.bu açıdan ınanılmaz zevk alıyorum buraya bır seylerı yazıp paylasırken.öncelıkle buyuk boksör derken kriterlerımız ne olacak onları belırleyelım istersenız gelın haydı bakalım herkes sadece 1 tane kriter yazsın kendınce sonra toplayalım tüm kriterleri ve o kriterler üzerınden tartısalım daha somut bır tartısma olur sanırım o zaman.işte ben bır tane yazıyorum:BOKSSEVERLERIN AKLINDA KÖTÜ OLARAK ANIMSANACAK BIR AN VEYA OLAYIN GEREK MÜSBAKALARINDA GEREKSE DIŞARDA YASAMAMIS VE YASATMAMIS OLMASI.MESELA YERE DÜŞMEMESİ COK KÖTÜ NAKAVT OLMAMASI VSVS ,işte benden ilk kriter devamı da sizden en sonunda toplayalım yazılan tüm kriterleri.buyrun…

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  21. Cenkon 16 Jul 2008 at 19:16 21

    Özgünhan demis ki ; Türkiye`de Lewis kim diye sorsaniz tanimazlar ama Mike Tyson`i tanirlar… Kesinlikle katiliyorum sadece Türkiye`de degil Mike Tyson bütün Dünya`ya da taninmis bir boksör ve efsane…

    AMA altini cizerek söylüyorum her ünlü sporcu bu boksör olur, basketbolcu olur yada futbolcu olur… Ünlü demek en iyisi demek degil!!! Mesela örnek David Beckham`i tanimayan yok Dünya`da ama kendisi vasat bir futbolcudan baska birsey degildir daha cok reklamlarla ve modellikten balon gibi sismistir… Mesela Hagi Dünya`ya gelmis gecmis en iyi oyunculardan biri ama Dünya`da hic de taninmiyor…

    Yada bir 50 Cent`te gercekten efsane olan birisidir 2002`lerde 2003`lerde In The Club sarkisiyla bütün DÜnya`ya adini duyaran ender isimlerdendi Kac sefer Dünya turnesi yapip Afrika`nin en fakir kenar mahallesinde bile 50 Cent denildimi taniniyor harbi ki Hip Hop`un efsanesi olarak gösterilen 2Pac`i bile geri de birakti ün konusunda…

    Bir de Boksta Agir Siklet Kral Sikleti olarak degerlendirilir… Lennox Lewis`e bir soru sormuslardi. Floyd Mayweather`i yenermisin diye ??? Oda Agir Sikletin Kral Sikleti oldugunu söylemis ve Agir Sikletle Welter sikletin arasinda büyük bir fark oldugunu ve asla karsilastirmamak gerektigi söylerine eklemisti…

    Eger Geogre Foreman bile Lennox Lewis tartismasiz Dünya`nin 1 numarasi diyorsa bunun mutlak bir anlami vardir… Yoksa Muhammad Ali bir numara derdi… Muhammad Ali`nin bile Lewis`e karsi bir saygisi var…

    Hem Lennox Lewis ilk efsanevi Karayip kökenli rastaman Agir Siklet Dünya Sampiyonu!!!

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  22. serefon 16 Jul 2008 at 23:10 22

    70′li yıllar ile 90′lı yılların boksörlerini karşılaştırmak için hayal kurmaya gerek yok elimizde yaşanmış veriler var, bakalım:
    70′li yılların boksörlerinden Larry Holmes, 90′lı yılların boksörü diyeceğimiz tam 26 boksörle karşılaşmış ve bunlardan dördüne yenilmiş, 22′sini yenmiştir. Yendiği boksörler arasında Ray Mercer de vardır ki bu Ray Mercer, Lennox’a zor anlar yaşatmış, bir hakem beraberlik vermiş diğer ikisi az farkla Lennox’a maçı vermiştir. Hakemler maçı Mercer’a verseydi kimse itiraz etmezdi. Larry Holmes son olarak 2002 yılında 53 yaşındayken 90ların boksörü olan Eric Esch’i yenerek
    boksü bırakıyor, tabi ki şapka çıkarmalı, demek dayanıklılık, güç ve hız(hiç de ağırçekim olmayan) onda varmış.
    Foreman, 90′lı yılların boksörü diyebileceğimiz 25 boksörle karşılaşmış 3′üne yenilmiş 22′sini yenmiştir. Holyfield’i yenen Moorer’i yenip ondan şampiyonluğu aldığında Foreman 45 yaşındaydı.. Foreman, 38 nakavta sahip Lou Savares’i yendiğinde 48 yaşındaydı, o maçta savares ilk yenilgisini almıştı.. Foreman, Shanon Briggs’e yenildiği zaman yine 48 yaşındaydı, bu arada hakemlerden biri beraberlik vermişti, diğer iki hakem de az puan farkıyla Briggs’e maçı vermişlerdi..
    Şimdi bu dedelerin gelip gençleri kıyasıya dövmeleri ve yıkılmamaları onların ağır çekimle dövüşmediklerinin en büyük kanıtı..
    Düşünün Liyakovich’i ringin dışına atan Briggs, Foreman’ı nakavt edemedi bilakis zor kurtuldu. Holmes’i de Tyson’un dışında yıkan olmadı..
    Söz konusu olan adamlar 48-50 yaşında ve 20-30luk delikanlıları dövüyorlar ve hallen de 70′ler ağır çekim deniliyorsa, ben el insaf derim..
    50lerde, 70lerde ölçülen yumruk değerleri ortada ve Muhammet Ali için en hızlı yumruk atan ağırsıklet boksörü olduğu da ortada(sağ yumruğu ile sol yumruğunu sallama arasındaki hızın değerini şimdi hatirlamıyorum).

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  23. özgünhanon 16 Jul 2008 at 23:33 23

    bravo sevgili şeref. ben bunu anlatmak istedim. çok güzel örnekler. 1970li yılların boksörleri inanılmaz. birde Ken Norton var tabiiki.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  24. serefon 16 Jul 2008 at 23:40 24

    Evet Özgünhan, 45 yaşındaki Foreman tartışmaya 1994 yılında Moorer’i nakavt ederek noktayı koymuştu zaten..

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  25. DRAGONon 16 Jul 2008 at 23:48 25

    sevgili arkadaşlar yazmayayım yazmayayım diyorum ama elimden geldiğince kısaltarak bazı bilgileri vermek istiyorum.

    öncelikle geçmiş ile bugünü karşılaştırmak ağır siklet boks konusunda mümkün değildir.kısaca sebebini açıklayayım.geçmişteki sporcularla bugünküleri kıyaslamak her açıdan geçmişteki boksörlere haksızlık olur.onlar bugünün şartlarına sahip değillerdi.
    şimdi geçmişe bir göz atalım.

    floyd petterson:bildiğiniz üzere M.ali`nin boksa başlarken ki idolü ağır siklet boks şampiyonu.ünvanını defalarca korumuş lakin sonyy liston`a kaybetmiştir.
    bilin bakalım bu boksör ağır siklette kaç kiloda dövüşmüştür.ilk başlangıcı 80 kilodur.evet çünkü o zamanlar 79 kilonun üstü ağır siklet dövüşmek için yeterliydi.yani bu şampiyon boksör günümüzde olsaydı light heavy weight-cruiserweight sikletleri sınırında olacaktı.ağır siklette dövüşmesine imkan yoktu ve bu şampiyon boks yaşamı boyunca 90 kilonun üzerine çıkmadı.

    sonny liston:bugün bazı arkadaşlarımızın bu boksörle ilgili yorumları beni güldürüyor.bu boksörün bir yarma olduğunu,insan üstü bir güce ve iriliğe sahip olduğu söylenmekte.
    sonny liston;1.81m. boyundaydı.ağır siklete başladığında kilosu sadece 93 idi.kısacası günümüzdeki ağır siklet için sınır kilosu.ve yine bildiğiniz gibi günümüzde 93 kiloluk bırakın şampiyon bir ağır sikleti sıradan bir boksör bile yok.

    işte kimilerine göre devasa büyüklükteki Sonny günümüzde olsaydı bir düşünün Lewis`in yanında,Klitschkoların yanında nasıl dururdu.sanırım en çelimsiz ağır siklet olurdu.

    gelelim efsaneye

    muhammed ali:muhammed ali bildiğiniz üzere boksa zaten light heavy weight ile başlamıştı ve ilk maçlarına çıktığında o da 90 kilonun altındaydı.ve kariyerinin sonuna kadar(yani holmes ve berbick maçlaı hariç)asla 100 kiloyu geçmedi.
    hani bazı arkadaşlar Muhammed ali dev gibi Sonny listonu yendi diyorlar ya halbuki Ali rakibinden 8 santim uzundur.aralarındaki kilo farkı karşılaştıklarında sadece 1.5 kiloydu ve zaten muhammed ali o maçtan sonra kilosunu arttırdı.

    george foreman:işte bir sözde devasaşampiyon daha.Foreman şampiyon olduğunda 100 kiloydu.şu anki zirvedeki boksörlere bakıyorum İbragimov dışında 100 kilo altında boksör bulmak imkansız.

    bir de özellikle o vakitler fraizer`ın ufak tefek seri boksör olduğu söylenir halbuki incelendiğinde fiziksel istatikler olarak bu 3 boksörün çok çok ufak farklılıkları olduğu görülür.

    rocky marciano zaten bildiğiniz gibi 1.77 boyunda bir boksördü.

    demek istediğim o zamanki boksörler güç olarak bugünkülere oranla çok güçsüzdürler.çünkü gerek antrenman koşulları,gerek fiziksel bilimdeki gelişmeler gerek kullanılan vitaminler günümüzdeki sporcuları çok daha güçlü ve dayanıklı yaptı.
    yani o günkü tarihten bugüne bir boksörü getirip çıkarmak haksızlık olur.gördüğünüz üzere geçmişteki bir çok şampiyon bugün ancak cruiserweightte dövüşebilirdi.

    bildiğiniz üzere öncelei cruiserweight diye bir siklet yoktu.hafif ağır ve ağır sikletler vardı.lakin boksörlerin gittikçe iri bir jenerasyona dönüşmesi sonucu ara siklet koymaya karar verildi.

    aynı durumu olimpiyatlarda günümüzde görmek mümkün.olimpiyatlarda cruiserweight yoktur.81 kilo üstünü ağır siklet olarak görürler.bunun yerine 94 kilo üstünden limitsize kadar olan süper ağır siklet vardır.

    buna ayrı bir konu açarak değinmek gerek.çünkü olimpik başarılar elde etmiş boksörler ne yazık ki gereken saygıyı duymuyorlar.

    ha birde bir arkadaşımız en iyi boksun 70 lerde yapıldığını söylemiş.öncelikle şunu belirteyim.ağır siklet boksu s.s.c.b. öncesi ve sonrası diye ayırmak gerek.60 larda,70 lerde,80 lerde boks sadece amerikalı afro-amerikan boksörlerin tekelindeydi.komünizmin dağılıp bu ülkelere ait boksörlerin ortaya çıkmasıyla asıl boks bilgisine sahip ve güçlü boksörler kemerleri almaya başladılar.

    arkadaşımız demiş ki;Foreman-holyfield ile karşılaştı hemde 45 yaşında demiş.iyi güzelde holyfield,ibagimov ile kaç yaşında karşılaştı.ya da holmes ali`yi nakavt ederken Ali kaç yaşındaydı.aynı HOLMES,tyson karşısına kaç yaşında çıkıp nakavt oldu.

    bakınız boksörleri ayrı ayrı diğerleriyle yaptıkları maçlarla değerlendirirsek komik şeyler çıkar ortaya.
    örneğin;Larry Holmes M.ali`yi nakavt etti.Tyson, Holmes`u nakavt etti.Holyfield,Tyson`u nakavt etti.Sultan,Holyfed`ı yendi.sonuç;sultan,Muhammed ali`den kat kat üstün bir boksördür.Vladimirde onu yendiğine göre dünyanın gelmiş geçmiş boksörü vlad`dır.=) işte sizin mantığınızdan çıkan sonuç bu arkadaşlar.

    o yüzden bu şunu yendiğine göre o bunu yener demek komik olur.

    saygılar.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  26. ufukon 16 Jul 2008 at 23:53 26

    seref arkadasım bu nasıl bılgıler böyle allah askına.kanıtlamaya calıstıgın seylerle verdıgın örnekler hiç oturmus mu allah askına:))istisnai durumları örnek göstererek 70 lerın boksörlerının daha ıyı oldugunu ıspatlayamazsın.bunun yanında verdıgın örneklerde 52 yasındakı holmes ın yendıgı bı adamdan bbahsedyosun ya el insaf dıye buna denir asıl:))kımmıs yendıgı adam çiftçi mi yoksa devlet memuru mu herhalde boksör değildir:)bazı isimlerı zaten ayrı tutabılırız dıye belırtmıstım ben genel bır bakıs acısı getrelım yanı genel olarak 70 lerın bugunku boks sevıyesıne gelmesı imkansız.40 lı yaslardan sonrakı boksörlerın dandıkden rakıplerı yenmesını de örnek olarak vermemen gerekır dıye düşünuyorum.hıc bır üst duzel 70 lerdekı boksör hiç bır üst duzey gunumuz boksörlerını bırak yenmeyı sarsamaz bıle bunu unutmayalım.adaı sanı duyulmamıs adamları yenmelerı kadar doğal bır sey yok önemlı olan üst duzey boksörlere karsı ne yapabılır 70 lerın ağır cekım kendı çapında kavrulan boksörlerı bu önemlı:)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  27. Cenkkkon 17 Jul 2008 at 06:15 27

    Seref… Katiliyorum Foreman Dünya`yi sok etti 45 yasinda Dünya Sampiyonu oldugunda…

    AMA!!!

    Dedigin gibi boksa 10 sene ara verip 1987`den 1997`e kadar bir geri dönüsü oldugunda 25 boksörden 22`ini yenip 3`üne yenildigi o adamlarin zaten sadece 3`ü iyi boksör Gerry Cooney , Tommy Morrison ve Evander Holyfield…

    Michael Moorer bence 90`larin en vasat boksörlerinden biriydi ve Holyfield`i nasil yendigi halen aklimda soru isareti olusuyor. O Moorer`a yenilen Holyfield agir gripli Holyfield olmasi lazim.

    Holyfield tabii ki 90`larin en iyi boksörlerinden ama aslinda adini Mike Tyson`i 2 sefer yendikten sonra adini Dünya`ya duyurmustu… Tabii Riddick Bowe ile 3 müthis maci oldu. Holyfield`in kariyeri boyunca hicbir zaman öyle cok üst seviyede degil hem inisli cikisli bir grafigi vardi… Ondan da bence bu etken bunu Lennox Lewis`tan uzak tutan etken…

    Iyi formunda bir Holyfield her 2 Klitschko`yuda yener puanlarla. Ama kötü bir Holyfield fena bir halde boyun eger Klitschko`lara karsi…

    Ilginc bir boksör ve herseyden önce iyi bir atlek yasi oldu 45 halen bugün kü boksörlerden iyi bir vucuda sahip. Foreman 1987`de boksa döndügünde bam baska üzerine 10-15 kilo almis bir Foreman`di.

    Ayrica Foreman`in son maclarinda büyük sikelerde vardi Alex Schulz ve Savarese`den cok daha kötü ve cok yavas bir performans göstermesine ragmen kazandirmislardi ayrica Axel Schulz bir 2.mac istemisti ama kabul etmemisti. Eger ki Foreman Briggs`i yenseydi Lewis ile bir baska ünvan macina cikacakti… Lewis bence 48`lik Foreman`i her haliyle KO ederdi…

    Ayrica bir baska kücük not Lewis ile ilgili… Lewis ile Holyfield`in ilk karsilastiklari Tartisilmaz Ünvan macinda aslinda Lewis kazanmisti ama berabere bitmisti mac…

    Istersen bu linke bir göz at : http://sportsillustrated.cnn.com/more/boxing/news/1999/03/13/fight_story/

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  28. serefon 17 Jul 2008 at 08:16 28

    Sevgili Ufuk! 53 yaşındayken yendiği adam bir boksör ve 65 maçtan sadece iki yenilgisi varmış..
    Moorer ve Mercer gibi boksörler dandik değildir.. Örneğin şampiyon Moorer’i sadece sarsmamışlar aynı zamanda nakavt etmişler.. Oliver McCall ile Holmas arasında 1995′te yapılan maç 115-112 | 115-114 |114-113 şeklinde sonuçlanmış; Holmes o zamanlar 46 yaşındaydı ve McCall, Lennox’u, Maskaev’i nakavt etmişti, puan farklarını görüyor musun.. McCall son raundlarda Gomez’i ne hale soktuğuna hepimiz şahit olduk..

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  29. Cenkon 17 Jul 2008 at 09:03 29

    Ayrica Ufuk`a katiliyorum. Butterbean gercek bir boksörden cok daha cok show boksörü. Adamin lakabi zaten 4 roundun krali. :) Gücü var ama devirdikleri adamlar genel de yan olarak boks yapiyor…

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  30. serefon 17 Jul 2008 at 09:11 30

    Ufak bi düzeltme: Foreman, Holyfield’i yenen Moorer’i nakavt ettiğinde 45 yaşındaydı demiştim..
    Eski ağırsıkletlerin hafif kilolara sahip oldukları bir gerçek ama kilonun önemli olmadığını Ruslan Chagaev, Valuev’i yenerken göstermiştir. Corey Sanders denilen bi boksör var sanırım 145 kilo civarı ama bir çok boksör tarafından yenilmiştir.

    Muhammet Ali 87 kiloyla başlayıp 107 kiloyla bitiriyor, Larry Holmes 91 kiloyla başlayıp 115 kiloyla bitiriyor, Foreman 98 kiloyla başlayıp 117 kiloyla bitiriyor, dikkat ederseniz boks yaşantılarının sonlarında kilo fazlalığı var, bunun anlamı zamanında uygulanan fizik ve kondisyon neticesi uygun kilolara sahip olmaları, fizikleri günümüz kilolarına uygun olmasına rağmen zamanında sahip olmamışlar, kilo bişey ifade etseydi, boks kariyerlerinin en parlak dönemlerinde sözkonusu kiloya sahip olmak isterlerdi.
    Sony Liston, Tyson’u andıran bi boksör ve galiba 184 boyunda ortalama kilosu 100 civarıydı, Tyson ise Larry Holmes’i nakavt ettiği zaman 97 kiloydu.. Aslında fizik olarak birbirine benzeyen bu iki boksör arasında dişe dokunur bi kilo farkı da yokmuş. Tyson’un ideal kilosu da oydu..
    Bu arada şunu ekliyeyim Ali&Holmes maçının 10. raundunda köşesinde dinlenen Ali’nin yorgunluğunu gören hakem maçı bitirmiştir, denildiği gibi nakavt olmamış, yere de düşmemiştir..

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  31. Cenkon 17 Jul 2008 at 09:16 31

    DRAGON benim mantigim hic de öyle degil. Sana aksama ayrintili bir yazi yazicam… Ama bir yerde birsey söylemek istiyorum… Eskiden daha 1980`lere kadar 1.93-95 boyunda bir boksör cok uzun boylu yerine giriyordu ama simdi 1.93 boyunda boksör dolu var… Eskiden 100 kiloyu biraz gecen bir boksör agir olarak nitelendiriliyordu bugün ise cogu 110 arti… Bugün artik insanlar daha cok büyüyor… Ve antreman sahalarida daha iyi ama dev gibi kasli bir vucut tabii ki iyi boksör anlamina gelmes…

    Lennox Lewis 1.96 boyuyla hatirladigim en uzun boylu Dünya Sampiyonlarindan… 2000`den boksun baslangic tarihine kadar olsa gerek… Ama simdi Klitschko`lar cikti Lewis`den boyu uzun olan sonra dev gibi Valuev cikti… Inaniyorum 10 veya 20 sene sonra 2 metre boyunda cok boksör görecez Agir Siklette…

    Saygilar

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  32. özgünhanon 17 Jul 2008 at 09:18 32

    sanırım şeref arkadaşımızla aynı fikirleri savunmaya devam ediyoruz. George Foreman bizim fikirlerimizin apaçık ispatıdır. Evander Holyfield, Shannon Briggs, Tommy Morrison gibi adamlarla 45li yaşlarda dövüştü. her raunt sandalyede oturmadı. ve sadece bu isimlerden üçüne puan olarak kaybetti. sandalyede oturmaması bile bizim tezimizi ispatlayan örneklerden. eski haliyle Foreman olsaydı bu isimlerin hepsi nakavtla yenilirdi. 1970li yılların boksörleri gerçek anlamda efsane ve çok üstünler. bu adamlara yaklaşabilecek sadece Mike Tyson vardı. oda Cus D’amato’dan sonra çöküşe geçti. Foreman yine gelse yine iş yapar. en iyi zamanındaki Evander ile yaptığı maçı izleyin ve Evander raunt aralarında sandalyede otururken Foreman’ın ayakta beklediğini ve Holyfield karşısında ne kadar rahat dövüştüğünü görün. ve adam kaç yaşında bunuda düşünün.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  33. serefon 17 Jul 2008 at 09:34 33

    Arkadaşlar PRİMO CARNERA denilen iri kıyım bir İtalyan boksör vardı. 1928 ile 1946 yılları arasında boks yaşantısını sürdürmüş ve bu adam 197cm boyunda 120 kilo ağırlığındaymış, Dragon’un söylediği kilo ve boy önemli olsaydı o zamanki boksörlerin Primo Carnera’yı yenememeleri gerekirdi oysa Carnera tam 14 kez yenilmiş bunun 5′i nakavtla. Bu arada 89 maç da kazanmış.
    Carnera’yı yenen boksörler 82 ile 90 kilo arası boksörlermiş. Carnera’yı yenen en ağır boksör 95 kilo ile Max Baer’miş..

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  34. serefon 17 Jul 2008 at 09:39 34

    Sevgili Özgünhan, Holyfield&Sultan maçında birçok arkadaş tabi ben dahil eski Holyfield olsaydı Sultan’ı yenerdi derdik. Ve gerçekten de genç Holyfield Sultan’ı yenerdi.. Foreman, Holmes gibi boksörler için de geçerli bu. 40′ndan sonra insan vucudunda milyonlarca hücre ölür,40′ından sonra her on yılda bir insan boyu bile 1cm kısalır.. Bence şapka çıkartmalı..

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  35. ufukon 17 Jul 2008 at 14:51 35

    arkadaslar nedır bu yok raund aralarında ayakda dikilmiş falan muhabbeti:))yapmayın nolursunuz boksörü değerlendrirken göz önünde bulundurdugunuz seye bakınsana bi.tekrar söylüyorum gelişen teknolojiler antreman teknıklerı ile son yıllardakı boksörlerle 70 lerın 60 ların boksörlerını karsılastrmak bile yersızdir.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  36. özgünhanon 17 Jul 2008 at 16:08 36

    George Foreman ve Evander Holyfield arasındaki maçta 2 efsane ringde boksörlerin yanındaydı. Frazier ve ali , Foreman ve Holyfield arasında yapılan müsabakada onlara destek için oradaydılar. ilerleyen zamanlarda bu isimler gibi Lennox Lewis’de bizlere unutulmaz olduğunu gösterecek.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  37. serefon 17 Jul 2008 at 19:11 37

    Yapılan maçlardan örnekler veriyoruz, Hangi eski tüfek kimi hangi tarihte yendiğini söylüyoruz yendiği boksörün Lennox’la yaptığı maça atıfta bulunuyoruz.Ama Ufuk arkadaşımın dikkatini celbeden sadece raund arasında oturmayan boksör figürü :)
    Boksta sürat, eskiz, indirici yumruk her zaman önemli olmuştur. Marsiyano ve Louis’in yumruk şiddeti de belli; günümüz boksörlerinki de ne de olsa Newtonmetre ile ölçülüyor…

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  38. Cenkon 17 Jul 2008 at 20:04 38

    Holyfield VS Foreman mücadelesi beni baya bir hayal kirikligina ugratmisti. Ben 27`lik Holyfield`den bir TKO bekliyordum ama tam tersi macin sonlarinda Holyfield sarilmaktan birsey yapmiyor galiba KO olmaktan cekiniyordu. Bu arada Foreman`da öyle 45 – 50 yasinda degildi Holyfield karsilastiginda daha 42 yasindaydi yani Oliver McCall`un Samil Sam ile karsilastigi yas.

    Holyfield suan 45 yasinda ama halen vucudu cok formda.Hemen hemen eskisi gibi. Ama Foreman`in 1987 boksa döndüge o Foreman 10-15 kilo almis bir Foreman`di. Yani 1977`de boksa biraktigi dönemden sonra bam vaska bir Foreman`di.

    Ayrica uzunca yazdigim 27 numarali comment`i bir daha okuyun lütfen.

    Saygilar

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  39. DRAGONon 17 Jul 2008 at 21:36 39

    bu arada bir hatayı düzeltelim.holyfield-foreman maçı olduğu tarihte,holyfield 29 foreman 42 yaşındaydı.
    1 yıl sonra foreman ile aynı yaşta olan ve maç yaptıklarında 43 yaşında olan holmes`u da evander sayıyla yenmişti.zaten holyfield asla nakavtçı bir boksör olmadı bilin bakalım neden.hani sizin önemsemediğiniz ağırlık sorunu sebebiyle.sevgili arkadalar eğer boy ve özellikle kilo önemli olmasaydı sikletlere ne gerek vardı değil mi=)neyse.
    şunu da belirtelim yine bazı arkadaşların düz mantığına göre 29 yaşındaki holyfield 42 yaşındaki foreman ı sayıyla yendiği için eleştiriliyorsa o zaman 32 yaşındaki sultanın 45 yaşındaki holyfieldı sayıyla yenmesi neden eleştirilmiyor?sağlıcakla kalın=)
    ama benim bu tartışmadan anladığım bakıldı ki klitschko`yu günümüzde yenebilen olmayınca boksu bırakmış sporculardan medet umulmakta.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  40. serefon 17 Jul 2008 at 22:24 40

    Cenk! 27.iletideki yazını yeni gördüm. Holyfield bu yaşlı haliyle Wladimir’le maç yapsaydı Sultan ve Thompson’dan daha başarılı olurdu.
    Zaten iki yıl önce Eurosport’a maçını izlerken spiker “Holyfield’in şu anda Wladimir’i bir tek kendisinin yenebileceğini ve hedefinin Wladimir’le maç yapmak olduğunu” söylemişti ama olmadı, Evander’in asıl hedefi Foreman’ın elinden en yaşlı ağısıklet boksörü unvanını almaktı, umarım alır ama ufukta düzenlenen yeni bi maçı yok.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  41. Cenkon 17 Jul 2008 at 23:03 41

    Öncelikle sözlerim DRAGON`a… Holyfield`in KO`cu bir boksör oldugunu hemen hemen herkes biliyor. Daha cok teknik ve defansif bir boksör. Hatta gelmis gecmis en iyi defansif boksörlerden biri kesinlikle. Ama 29 yasinda ki en iyi dönemlerinde olan bir Holyfield`den yine bir TKO bekliyordum Foreman`a karsi. Puanlarla bile cok büyük bir fark atmadi 4-5 round üstündü sadece…

    Holyfield`in söyle bir kariyerine bakarsak öyle düz bir kariyeri yok!!! Inisli cikisli basarilari var… Keza Tyson öyle… Iste Lennox Lewis`i Tyson ve Holyfield`den ayiran etken de bu. Bilmem sizler nasil düsünüyorsunuz ??? Lewis o 2 yenilgi disinda hem Üst siralardaydi ve genelde hep Sampyiondu. Ayrica Lennox Lewis`i yenen 2 boksörde Lewis`e karsi bütün roundlari kaybetmistir ve sans yumrugu ile Lewis`i maglubiyete süreklemistir. Vitaly`i Lewis karsi son roundlarda gercekten adeta dayak yedi keza Wladimir`de Corrie Sanders`tan dayak yedi… Ama Lewis kariyeri boyunca hic dayak yemedi kimseden!!! Sert darbeler aldi tabii ki yanlis anlasilmasin ama DAYAK YEMEDI!!! Tyson,Holyfield,Klitschko`nun mac boyunca dayak yedigi görünmüs…

    Seref ve DRAGON`a sesleniyorum ;

    Sultan`dan tabii ki bir TKO bekleniyordu… Ama o mac tamamen taktik savasiydi tipki B-Hop VS Calzaghe maci gibi… Zaten Sultan ve Holyfield`in arasinda dag gibi fark var kalite olarak ama artik Holyfield`in 45 yasinda olusuyla bu belli olmuyor pek. Normal olarak Evander`in hizinda ve tekniginde zayiflama var… Adam da eksiklik olmasaydi coktan Klitschko`lari yenmis ve Dünya Sampiyonu olmustu…

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  42. ufukon 18 Jul 2008 at 00:25 42

    hollyfield dedıgımız boksör efsane sıfatını alacak yürekli mi yürekli bır boksördur arkadaslar.boks karıyerıne baktıgınz zaman her zaman en üst duzey boksörlerle karsılasmıstır.öyle çakal diyebılecegımız tipte adamlarla maçı cok azdır.hep en guclülerle en ıyı zamanlarında karsılasmıstır.hiç birinden de kaçmamıştr cekıngenlık göstermemiştir.defansif,teknık,en önemlısı taktisyen bır boksördür.nakavtçı olmadıgı konusuna katılıyorum.genellıkle maçlarda rakıbınden hep daha az yumruk savurmustur ama isabet oranı her zaman daha yuksektir.sultan maçını da izledık halen taş gıbı bı adam ve en can alıcı yumrukları o maçda atmasına ragmen malesef maçı sultana verdıler.tekrardan maç yapar mı bılmıyorum ama insallah yapar.yanı bızım sinan samıl samla karsılassa da bı izlesek bızım sinanı nasıl sopa yıyor 45 lık hollyfielddan.kalıbımı basarım sınanın yıne 2 kaşı bı kaburgası falan haşat olur:)adam harbi boksördu halen de öyle

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  43. DRAGONon 18 Jul 2008 at 01:04 43

    evander için nakavtçı boksör mü dendi ben mi yanlış anladım.bu arada cenk arkadaşım ya sende anlama bozukluğu var ya da anlatım bozukluğu.daha öncede benimle aynı fikirleri yazmana rağmen bana katılmadığını yazmıştın.hem aynı şeyleri yazıp hem de fikirlere katılmamak nasıl oluyor bunu anlamıyorum.

    yazılanları daha dikkatle okursan kişilerin görüşlerini anlarsın.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  44. Cenkon 18 Jul 2008 at 01:52 44

    Bilgisayarimin ekrani zaten kücük buaradaki yazilar zaten kücükcük zor görüyorum ve yazi yazdigimda gaza basarmiscasina hizli yaziyorum. Ondan yazilarim cok basit oldugunu kabul ediyorum ama boks ve boksörlere gelince en ayrintisina kadar aktarmaya calisiyorum…

    Tabii ki Holyfield`i halen nakkavtci sananlar var aramizda… :)

    Ayrica ayni seyleri yazdigim da oluyor 2 sefer okuyupta anlamayanlar da var. ;)

    SON OLARAK LENNOX LEWIS GELMIS GECMIS TASTIRILMAZ EN IYI AGIR SIKLTE SAMPIYONLARINDAN BIRI!!! ;)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  45. DRAGONon 18 Jul 2008 at 02:09 45

    konu elbette lewis ama bence evander holyfield içinde ayrı bir konu açılmalı.bugüne kadar gelmiş geçmiş boksörler arasında en saygı duyduğum bir kaç isimdendir kendisi.

    sebeplerine gelince kendine çok iyi bakması,düzenli aile hayatı,sürekli antrenman yapıp işine saygılı olması ve topluma iyi örnek olması başlıca sebepleridir.

    bunun dışında cruiserweightte başlayan boks yaşamı boyunca her daim en iyiler arasında yer almış ve kendine has stilini geliştirmiştir.cruiserweightte kendine rakip bulamayıp kemerleri toplayınca ağır siklete geçmesine rağmen hiç bir zaman 100 kiloya bile ulaşmamış 20 yıllık kariyeri boyunca kilosunu hep sınırlı şekilde muhafaza etmiştir.
    kendisi 46 yaşınd olmasına rağmen ringde gördüğüm en hareketli boksör diyebilirim.94 kilo ile mücadele etmesine rağmen bir çok devasa rakibini yenmiştir.
    velhasıl onun ringde devamlı sağa sola zıplayan hareketli halini gerçekten özlüyorum.evet belki çok güçlü bir boksör değildi ama boksu en iyi bilen boksörlerden biriydi.zeki,dayanıklı ve cesur bir boksördü.keşke günümüzde onun yerini alabilecek tarzda bir boksör olabilse.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  46. Cenkon 18 Jul 2008 at 05:28 46

    David Haye Evander Holyfield`den iyi zaten kendi agziyla söylüyor. ;) Ben Holyfield`e asil Mike Tyson`i yendikten sonra saygi gösterdim… ve halen 45 yasinda plup hirsli olusuda begendigim etkenlerden… Ama Holyfield aslinda kirli bir boksör. Rakibinle tutundugunda hakeme belli etmeden prfesyonel de ufak ufak kafa atiyor zaten ondan Rahman`in kafasi davul gibi olmustu… Riddick Bowe Ve Lewis`e karsi gördük pek de etkli olamadi.

    Holyfield`in en büyük basarisi ne derseniz bana ilk öncelik basta Tyson`i 2 sefer üst üste yenmesidir. Bence Tyson`i 2 sefer üst üste yenmeseydi Holyfield adi o kadar da duyulmiyacakti. Zaten 1997`den sonra sürekli medyaya Tyson-Holyfield 3 mü geliyor diye söylentiler oldu ama hic olmadi…

    Holyfield hemen hemen zamaninin en iyi boksörlere karsi mac yapti… 90`larin sonuna dogru bir Holyfield VS Tua maci da baya bir ilginc olurdu…

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  47. özgünhanon 18 Jul 2008 at 08:21 47

    sevgili Dragon, Evander için çok yakında çok güzel ve uzun bir yazı geliyor. senin bu isteğinin görmezden gelemeyiz. fakat önce küçük çaplı araştırmalarla bilmediğimiz bilgilerede kavuşmamız lazım. çok yakında Holyfield yazısında görüşmek üzere.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  48. ozgunhanon 19 Jul 2008 at 01:12 48

    kim ne derse desin yapacağını yapmış büyük bir şampiyondur Lewis.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  49. alpon 26 Jul 2008 at 23:01 49

    ufuk ağabey haklı lennox-evander ilk maçında evander gerideydi ben maçın tamamını ufuk ağabeyin arşivi sayesinde izledim ve kendi puanlamamda lennox a verdim. briggs maçında ise ilk 2 round bence briggs inde gerisi lennox un.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  50. DRAGONon 27 Jul 2008 at 01:12 50

    sevgili alp,briggs-lewis maçı zaten 5.raundun yarısında bitti.geriye kalanmı olmuş.briggs bir daha ömrünce o durumlarada düşmez.hele 4.raundda yediği dayak.=)en sevdiğim boks maçı oldu o maç.lewis kolları aşağıda hiç savunma yapmadan briggsin üstüne gidiyor briggs tüm gücüyle 2 yumruk atıyor fakat lewis etkilenmiyor bile sonra tek darbede briggsi indiriyor.=)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  51. ömeron 27 Jul 2008 at 02:36 51

    Ben Lennox Claudius Lewis’e altın şampiyon derim başkada birşey demem.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  52. Cenkon 29 Jul 2008 at 03:13 52

    Yanlis hatirlamiyorsam bir arkadasimiz demisdi ki 1984`de Lewis Tyson`i antreman macinda nakkavt etti diye. Aslinda Tyson Lewis`i nakkavt etmis ve Lewis`de Tyson`i öldürmek istemis.

    Buyrun linke tiklayarak izleyin Lewis`in Tyson`a karsi 1984`de yaptigi macin aciklamalarini :

    http://www.youtube.com/watch?v=M-qwtodQ_XE

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  53. Sinan YILDIRIMon 29 Jul 2008 at 03:18 53

    Cenk Türkiye’den yorutube’a girmek yasak aşağıdaki linkten girilebilir bahsedilen videoya.
    http://www.yasaktube.com/index.php?tag=watch%3Fv%3DM-qwtodQ_XE&type=tag&video_id=M-qwtodQ_XE

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  54. Cenkon 29 Jul 2008 at 04:38 54

    Sinan arkadas Türkiye ip`si ile neden youtube girmek yasak? Bana kücük bir aciklama yapabilirmisin lütfen. :) Zaten o yasaktube`u görünce gülmekten öldüm. :D

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  55. Sinan YILDIRIMon 29 Jul 2008 at 04:42 55

    Cenk Türkiye’nin saçmalıkları biter mi ! PKKlılar, Yunanlılar v.s. Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti’ni yönetenlere hakaret eden videolar yüklüyorlar. Bizim devlet de cezayı bize kesiyor o videoları yükleyenler de amacına ulaşıyor. Türkiye yasaklar ülkesi imajı da iyice pekişiyor ondan sonra da yasaktube’ye gülüyoruz :)

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  56. Cenkon 29 Jul 2008 at 06:45 56

    Aslinda Türkiye`den de youtube`a girebilirsin. IP`ni degistirirsen!!! Cok basit seyler bunlar. Ben de nedense http://www.blackplanet.com a giremiyorum. :(

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  57. serefon 29 Jul 2008 at 10:15 57

    Doğru hatırlıyorsun Cenk. Bu tartışma Evander Holyfield başlığında yapılmıştı. Ama o zaman aşağıdaki link için şunları demiştin:

    “Iste o zamanlar antremanda yaptiklari maci anlatiyor ve Lewis Tyson`i 2002`deki macta yendikten sonra Tyson Lewis`i tebrik ediyor ve beni 16 sene önce yenmistin diyor. Ben bunu ciddiye almamistim daha önce…”
    http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/221e5573e8aabcd497a19e8ac64411a
    002cecb4bf80d8443e0e0e54ae216a3ad4fb9ad38c243e

    Eğer önceki iletinde anlattığın doğruysa Tyson nakavtla kazanmışsa, Tyson lehine pekçok tartışma yapılır :)

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  58. Cenkon 29 Jul 2008 at 17:06 58

    O zamanlar daha Lewis 90 kiloluk amatör bir gencti. Tyson ise profesyonel boksa adim atmadan 1 yil önceydi!!! ;)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  59. DRAGONon 29 Jul 2008 at 19:08 59

    http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/d1fd5fcb935b99114e721af0971195e29fe53bbc37298
    f5af4902a1ed582d99ba3e7bbba28f2b54517310

    arkadaşlar yukarıda verdiğim link çıkarmı bilemiyorum.ama youtube sitesin girip,lewis walks tyson yazarsanız da videoyu seyredebilirsiniz.ben 2002 deki maçtan önce tyson taraftarıydım.ama işte bu videoda da görebileceğiniz üzere (ve devamında canlı izleyenler anımsayacaktır)maç başlamadan daha lennox`un kazanacağı belliydi.lennox ringe çıkıp korumaların çizdiği sınırın dibinde durup videoda göreceğiniz bakışlarla tyson`a bakmaya başladı.maçtan önce çok atıp tutan tyson ise köşesine sinip gözlerini lewis den kaçırmaktan başka birşey yapamadı.
    o anda tyson`a vazgeçebilirsin deseler,eminim ki hemen ringden inerdi.çünkü korku gerçekten gözlerinden okunuyordu ama işte paranın gözü kör olsun.=)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  60. DRAGONon 29 Jul 2008 at 19:13 60

    ayrıca yine youtube da lewis vs.tyson documentary videoları var.bu 2 documentary biri 4 bölümlük diğeri ise 5 bölümlük.zaten bunları izlerseniz tartışmalara gerek kalmaz.

    ve bir not daha bu maçtan önce bahis siteleri lewis galibiyetine 1.20 verirken maçı tyson alırsa oran 15 idi.=)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  61. DRAGONon 29 Jul 2008 at 19:20 61

    ayrıca bu dökümantasyonun ikinci bölümünde lewis`in riddick bowe`u amatörde nakavt ettiği görüntülerde var.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  62. alpon 29 Jul 2008 at 20:57 62

    70 li yıllar her açıdan boksun krallarını barındırmıştır. arkadaşlar bu boks,body building değil devasa olmak önemli değil. iri yarı olan boksör seri yumruk atamaz,hasim rahman ın halini görüyorsunuz nerdeyse en kaslı,en büyük kollara sahip olan boksör ama hali ortada. rocky marciano nun yumruk gücünü tyson gibi efsane bir boksör geçebilir sadece derim. muhammad ali döneminde böyle saçma sapan rakipler yoktu,ali nin yendiği boş bir adam gösteremez kimse burda.şimdiki maçları izlerken ben maç yerine şike var mı diye bakıyorum . eskiden sadece boks vardı. ve iddia ediyorum muhammad ali yi kimse yenemezdi en iyi döneminde. her şekilde karşılaştırabilirim muhammad ali yi. bunu ringe çıkmış bir boksör anlar,izleyen bir boks sever muhammad ali nin tekniğini tam anlayamaz ama müsabık bir boksör ali nin herkesten üstün olugunu anlar

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  63. alpon 29 Jul 2008 at 21:01 63

    ayrıca dragon un yorumuna cevap olarak,kilonun herşey demek olmadığını belirtmek isterim. size bu işi yıllardır yapan 1-2 boksör göstersem 80 kg sanırsınız ama adamlar 65 kg da dövüşüyor. eğer vücudunda yağ yoksa adam 90 kg da da başarılı olur,yumruğu daha güçlü olur,ha vücudunda kasdan çok yağ varsa o zaman kilolu olması onun ıcın daha ıyı olur,sinan şamil sam 105 kg yken bile yağ oranı daha fazlaydı. muhammad ali hergün 15 km koşarmış,bunu bu devirde yapacak boksör yok. yoksa çok kolay kilo alma,bir sürü doping sayılmayan ürün var isteyene geniş bilgi verebilirim.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  64. Cenkon 29 Jul 2008 at 21:40 64

    DRAGON evet Lennox Lewis 2002`de Mike Tyson`a karsi ringe gelisi gercekten efsanevi adam Bob Marley`in Crazy Baldheads sarkisiyla cikiyor. Bu rastaman`a hayranim ben… :)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  65. DRAGONon 29 Jul 2008 at 21:49 65

    sevgili alp gerek klitschko kardeşler gerek boks yaptığı esnadaki lewis emin ol en az Muhammed Ali kadar antrenman yapan,sportif faaliyetlerde bulunan kişiler.zaten klitschko kardeşlerin yapmadığı spor dalı kalmamış.hala da bun spor dallarını amatörde olsa sürdürüyorlar.
    bunun en mühim sebebi ise doğu bloku ülkelerindeki kişilerin çok küçük yaşlardan itibaren jimnastikten tutunda güreşe kadar tüm spor dallarını yapma mecburiyetidir.yani bir çocuk hem jimnastik yapmalıdır hem de boks öğrenmelidir.zaten geçmişte ve günümüzde gerek atletizm gerek diğer spor dallarındaki bu ülkelerin başarıları ortadadır.

    lewis`e gelince koşunun yanı sıra günde 1.5 saat tempolu bisiklet kullandığını biliyorum.ağırlık herşey demek değilsede çok şey demek olduğunu sende biliyorsun.ama kontrolsüz güçte güç değildir tabii ki.
    örneğin shannon briggs;güçlü,kaslı ve kilosu fazla olan bir boksördü.fakat kendisinden 20 kilo zayıf olan ve 14 santim kısa olan sultana kaybetti.şimdi bu örnekle diyemeyiz ki zayıflar kazanır.bu istisnadır.çünkü yine kendisinden ağır olan klitschko karşısnda hiçbir şey yapamadı.çünkü vladimir kilosu olan fakat bunu boyuyla orantılamış yağ oranı çok düşük bir sporcu.bu sebepten sultanın hızı bir işe yaramadı.

    ve ya briggs ve lewis karşılaştığında birbirlerine ço benzeyen fiziğe sahip iki boksör karşılaşmışlardır.ama lewis daha hızlı ve güçlü yumruklar çıkarttığı için briggsi rahatlıkla dağıtıp bir kaç kez düşürüp sonunda da nakavt etmiştir.sanırım anlatabildim.

    kısacası valuev boks temeli olayan ve yaptığının boksla alakası bile olmayan biri sıralamada bu duruma geliyorsa bu fiziksel üstünlüğü sayesindedir.onsan kat kat daha iyi bir boksör olan eddie chambers ise asla onun ulaştığı seviyeye ulaşamaz tabii ki fiziği sebebiyle.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  66. özgünhanon 29 Jul 2008 at 22:28 66

    http://www.imdb.com/title/tt0204680/ sevgili Cenk eğer Bob Marley’i seviyorsan bu ilk ve tek filmini muhakkak izle. inanılmaz derecede güzel müzikal filmlerden biri.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  67. Cenkon 29 Jul 2008 at 22:35 67

    Agir tabi ki bir faktör oynuyor mesela ben 62-63 kg`yim bir mac yapayim 72-73 kg`lik Abraham`a veya Pavlik`e karsi ringden ucarim Rahman gibi. :D

    ve Dragon katiliyorum Lewis`inde antreman programi inanilmazdi. Bugün kü cogu boksör Tua,Rahman,Brewster gibi boksör o kadar fazla antreman yapmiyormus gibi geliyor bana… Enazindan simdi ki halleri bunu gösteriyor!!! Cünkü Rahman ve Tua bir 105 kilo bir 117 kiloda geziniyor. :)

    Önce den de demistim bence Shaq ONeil 30 yasindan önce iyi bir boks antrenöründen ders alsa bence Valuev`den daha iyi bir boks ortaya koyardi…

    Ayrica boks sporunda agirlik kaldirip kas yapmak en son planda aslinda. Bilmem galiba en önemli sey ilk önce reflesk,kondisyon ve ayaklarinin üzerinde cevik olmak gerekli!!!

    Aslinda benimde tam bir welterweight fizigim var boksa adim atsam ne hale gelirim bilmem artik. :)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  68. alpon 29 Jul 2008 at 22:54 68

    muhammad ali-evet isminin yazılışı muhammed ali değildir,bkz:fight night,muhammad ali lisanslı ürünleri- george foreman gibi bir devi devirmişse bu herkese yeter. lennox lewis,mike tyson evander holyfield zamanlarında sporcu ek besinleri o kadar çoktu ki 70 li yıllar ve önceleri o kadar çok faydalanamıyordu bu besinlerden-bunlar doping değildir ama kullanımı bazı riskler taşır- kimse sanmasın ki mike tyson daki kas kütlesi doğal yolla gelişmiş. ayrıca ben boksa ergen yaştan sonra başlanmasına karşıyım,çünkü kemikler tamamen oturmaya yakın oldugundan,kırıklar cok fazla can yakar ve kısı daha cok zarar gorur,rocky marcıano gıbı ıstısnalarda var tabı. shaq meselesıne ıse tamamen guluyorum cok sacma ve gereksız bırsey bu adam boksor olsaydı ne olurdu dıye dusunmek adam ın dalı farklı

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  69. alpon 29 Jul 2008 at 22:58 69

    doğu ülkeleriyle ilgili yorumumsa bu tip komünist ülkeler küçük yaştaki çocuklar sağlıklı olsun diye,onların kara kaşları kara gözleri uğruna başlatmazlar sporu,nasıl bilimde,sinema da soğuk savaş dönemi batı üstünse,komünist ülkelerde sporu bir silah olarak kullanmıştır. eğer bu ülkeler sporcularının iyiliğini düşünse küba profesyonelleri vatandaşlıktan çıkarmazdı-ülkesini düşünmeden para için çekip gidenler herşeyi hakediyordur tabi-ve rusların şu an en sağlıksız ırklardan birini yetiştirdikleri de ortada,genç yaşta sporcu çıkaramıyorlar ve 25 yaş üstü geçmişin mirasını yiyorlar. gözümden kaçmış başarılı genç bir rus boksör,güreşçi,halterci varsa yanlışımı düzeltin lütfen

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  70. DRAGONon 29 Jul 2008 at 23:17 70

    yahu alp sanırım genç bir arkadaşımızsın;=)
    bak şimdi
    1-muhammed ve ya muhammad ikisi de doğrudur.çünkü biri arapça harfle yazılışıdır diğeri latin alfabesiyle.platon-eflatun gibi ikiside halbuki aynı isimdir ama dil farklılığı vardır.
    ayrıca en doğrusu cassius clay`dir.bildiğin üzere Muhammed ali ismini tarikat lideri cassius`a müslümanlığa geçişinde vermiştir.yani gerçek ismi filan değildir.
    2-anırım siyaset ile ve ideolojilerle aran yok.komünizm karl marx tarafından ortaya atılmıştır ve bu soğuk savaştan yüzyıllar önceydi.yani bireylerin spor yapmaya çok küçük yaşta başlaması komünizmin mükemmel insanı(kendince tabii)yaratma çabasıdır.soğuk savaş daha dünkü olay yahu.=)
    3-işte 25 yaş üstü başarılı doğu bloku (sadece rus değil)görememe sebebin komünizmin yerini kapitalizme bırakmasıdır.1991 yılında berlin duvarının yıkılmasıyla işler değişmiştir.

    amaaa bunda da yanıldın.1991 yılından sonrada olimpiyatlarda aklına gelebilecek neredeyse her sporda madalyalar yine bu ülkelerdedir.çin,rusya,polonya,çek cumhuriyeti ve diğerleri.zaten 1 hafta sonra olimpiyatlar başlıyor bak bakalım madalyaları kimler topluyor.=)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  71. alpon 29 Jul 2008 at 23:32 71

    istersen sana tarih dersi veririm bu kadar iddialıyım. muhammad ali nin nasıl gerçek ismi değil? adam kendisine cassius dediği için rakibini tartıya çıktıklarında tokatladı.kendiside 1000 defa isminin cassius clay olmadıgını bu ısmın kole olan atlarına aıt oldugunu soyluyor adam musluman olmussa nufus kagıdında dın kısmına ıslam yazıldıgı gıbı ısım kısmına da muslumanlıkta ona verılen ısım yazılır.adamın lisansında muhammed değil muhammad yazıyor,boxrec te muhammed değil muhammad yazıyor adamın lisanslı ürünlerinde isminde ne yazdığını söylememe gerek yok. acaba hayatında hiç uluslar arası bir boks turnuvasında bulundun mu ben ahmet cömert e 2 kez gittim,o yaşlarda daha lisansım olmadıgından müsabık olmadım ama rus sporcuların halini iyi bilirim.ben şu dönem geçmişin miraslarını yiyorlar diyorum zaten 91 li yıllarda başarılıydılar,sanırım dikkatli okumamışsın benim o yıllara ve bu zamana lafım yok ama her geçen yıl eriyip gidiyorlar. 25 yaş üstü boksör örneğimde ise profesyonelliği kastettim

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  72. alpon 29 Jul 2008 at 23:33 72

    soğuk savaşa daha dünkü olay dediğinize göre sanırım ikinci dünya savaşında savaştınız. üstünden 50 yıl geçmiş olan olaylar yakın tarih olmaktan çıkar,işte bu bir tarih bilgisidir.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  73. alpon 29 Jul 2008 at 23:40 73

    sayın dragon ayrıca ideolojileri iyi bilenler marksizim ve komünizmin tamamıyla bir olmadıgını,aralarında önemli farklar olduklarını bilirler.bkz:tarihsel terimler,a.timur bilgiç. nasıl hitler faşist olarak bilinse de nasyonal sosyalistidir,leninde marksist değil leninizm savunucudur. en büyük fark burada. konunun dışına cıktıgım ıcın ozur dılerım

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  74. alpon 29 Jul 2008 at 23:41 74

    ılk yazımda kole olan atalarına yazacaktım,atlarına yazmısım düzeltirim

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  75. serefon 29 Jul 2008 at 23:41 75

    İsterseniz isme bi açıklık getirelim: Muhammed’in ingilizce yazılışı Muhammad’dir, son hecedeki “a” okunurken zaten “e” sesini veriyor.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  76. alpon 29 Jul 2008 at 23:43 76

    evet son hece e olarak okunuyor ama en basitinden brad pitt de bred şeklinde okunur ama öyle yazamazsınız. muhammad ismi yabancı oldugu ıcın bıze ha muhammed ha muhammad fark etmez gıbı gelıyor ama gerek fıght nıght da gerekse anlasmalı oldugu spor urunlerınde muhammad yazılır. yanı lısansı ve ımzaları yeter sanırım bu tartısmayı noktalamaya

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  77. DRAGONon 29 Jul 2008 at 23:49 77

    alp gençliğine veriyorum ama yarım yamalak bilgilerle olmaz bu işler.öncelikle ben tarih öğretmeniyim.bana ders verir misin.ayrıca siyasal bilgiler üzerine yüksek lisans yaptım=).önce komünizm nedir,bunu bilmelisin.eğer sen“küçük yaşta spora başlatma sebepleri soğuk savaş“dersen komik duruma düşersin.soğuk savaş için şunu diyebilirsin;nükleer silahların yapılma amacı.umarım anlatabilmişimdir.
    ayrıca tekrarlıyorum izlemediysen muhammed ve muhammad ali`nin belgesellerini ve filmlerini izleyebilirsn.
    o yazmış olduğun söz kendisine ait değil,malcolm x`e aittir.siyahi müslümanlardan oluşan bu tarikata bağlı üyeler kendilerine bunu düstur edinmişler ve beyazların onlara vermiş oldukları ismi reddetmişlerdir.
    ve cassius clay`in babası da ismini ve dinini değiştirdiği için oğlunu reddetmiştir.cassius dine ve siyasete uzakken malcolm x ile tanışmış ve hayatı değişmiştir.zaten onun yaşamını değiştiren en önemli 2 kişi biri malcolm x diğeri eski bir amerikan güreşçisidr.ondan da şu öğüdü almıştır“istediğin kadar işini iyi yap,ama insanlara ismini duyuramıyorsan bir işe yaramaz.sürekli konuş ve meydan oku ki flaşlar üzerine doğrulsun.zırvala bol bol zırvala.ilgi çekmek için başka yolun yoktur“
    boxrec`te böyle yazıyor diyorsun tabii ki öyle yazacak sana dil farklıığından bahsettim.arapça ismi kendi dillerine öyle çevirecekler tabii ki.çoğu yerde haşim rahman ismi hasim rahman olarak geçer.çünkü latin alfabesinde dolayısıyla ingilizce de ş harfi yoktur.aynen farsça ve sonra da arapçada p harfinin karşılığı f ve ya ef olduğundan dolayı,platona eflatun derler.
    al sana bir tarih dersi.sevgilerle=)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  78. AyhaN CaNon 30 Jul 2008 at 00:01 78

    haaaa şimdi Felsefe
    Durun bende biliyom…ZEUSLARI INKAR EDİYORUM..Sokrates
    Koça Kitapdan sadece Bu aklımda kaldı..
    alpcim bu ne bilgi be Korkarım Maca başlamadan hakem rakibinle sana
    Kuralları anlatırken sen rakibine Felsefe den bahseteceksin :)
    Alp Başarıya Muthiş yatkın bir İnsansın Bak Buna İnan Lutfen Kendini Keşf etmeye devam et seninle hebimiz iftihar etmek istiyoruz..Ama Lutfen tez canlılık yapma benim sana akıl vermem o kadar komikki hiç bir Alanda Boksda Bile sadece istişare yapıyoruz..
    Devam Dostum :)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  79. alpon 30 Jul 2008 at 00:04 79

    nasıl bilimde,sinema da soğuk savaş dönemi batı üstünse,komünist ülkelerde sporu bir silah olarak kullanmıştır.acaba bu cümlemden küçük yaştakiler spora soguk savas yuzunden mı basladılar anlamı cıkıyor. ben rusya,kuba gıbı ulkelerın spora kucuklukten onem vermelerının amacının sporu sıyası bır sılah olarak kullandıklarını,rusya derken sovyet rusya zamanı, soyluyorum. spora baslama nedenlerı soguk savas demedım. ılk gırıs cumlemde de alıntı yaptım. ayrıca muhammad alı cassıus adını kendısı ınkar etmıs ve bu ad benım degıl kole olan atalarımındır demıstır,bunu kendı agzından ıngılızce olarak da duydum. dıyorum ya kendısıne cassıus dıyen rakıbını cıktıkları tartı gunu tokatladı. kaynak ıcın bkz:ali,2001,yön: michael mann scene: what is my name?,bölüm 15.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  80. alpon 30 Jul 2008 at 00:08 80

    işte demek istediğim bu adı yabancı oldugu ıcın bıze yanlıs gelmıyor ama adamın dogru ısmı muhammad alı. yoksa nıye ımzasına oyle atsın,hadı boxrec ıng olarak degıstırıyor,kendı ısmıne aıt ımzayı da mı degıstırsın muhammad alı. bız ortaya cıkan bır yanlısı kabullenıp duzeltmek yerıne hala onu savunmakla unluyuz ne yazık kı. platon konusuna gelınce,ona bızım okullarımızda eflatun demeyı ogrettıler,dunya capında bılınen adı neyse ben ona bakarım. hasim rahman ı da haşim diye söyleyemezsın,adamın gercek adı hasim veya muhammad ise senın onu turkceye cevırmen yanlıs olur

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  81. alpon 30 Jul 2008 at 00:13 81

    dragon tarih öğretmeni olmana saygı duyuyorum ama üslubun yanlış,şimdi burda ayhan ağabey cıksın hadı bana boks dersı verın dese kımsenın ona ders vermeyecegı gıbı bır tarıh ogretmenıne de kımse ders veremez,çunku sen ogrenımını yapmıssın. ben de cıkıp ben boksorum gelıp benı ındırecek varsa beklerım desem hos karılanır mı? herkes kendı dalındakılerle kapısmalı. ama lafımda ıddıalıyımdır tarıh dersı verebılırım.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  82. ozgunhanon 30 Jul 2008 at 00:22 82

    sevgili Alp ve Dragon arkadaşlarımız. lütfen tartışmayı burada bitirelim. sizler değerli insanlarsınız. boş insanlar olmadığınız zaten apaçık belli. bilirsiniz youtube’de sinan ile ilgili video’lara yorumda bulunan arkadaşlar işi farklı boyutlara götürmüşlerdi. biz bunlara izin vermeyelim. lütfen Alp arkadaşımızın gönderdiği yorumu bu tartışmanın noktası kabul edelim.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  83. DRAGONon 30 Jul 2008 at 00:22 83

    ayrıca sinema denilincede rus sineması,amerikan sinemasından fersah fersah üstündür.ama popülist sinema ile sanatsal sinema arasındaki farkı ayırmak gerek.andrey tarkovski ismi bile hepsine yeter.günümüzde kullanılan sahne planlamaları,kurgular,çekim yöntemleri tamamiyle rus yönetmenlerin buluşudur.lakin komünizmden kaçan rus sinemacılar ve oyuncular Amerikaya gelerek buradaki sinema okullarında öğretmenlik görevleri üstlenmişlerdir.neyse uzun uzadıya anlatmayayım.
    amerikalılar hareketli plan çekimini dahi bilmeden önce ruslar amors çekime geçmişlerdi.=)
    aynı şekilde pek sevmesemde rusların her konuda çok başarılı olduklarını kabul etmek zorundayım.şöyle bir rus edebiyatına bakıyorum hepsi birbirinden mühim yazarlar.
    neyse konu dışına fazla çıkmayayım.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  84. DRAGONon 30 Jul 2008 at 00:27 84

    ben alp kardeşimle tartışmaktan keyif aldım.=)yazdıklarını asla yanlış yorumlamadım.zaten yazılarından da her daim saygılı biri olduğu belli.bence kaliteli ve seviyeli tartışmalara ihtiyaç var.bilgi paylaşımları güzeldir.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  85. alpon 30 Jul 2008 at 00:27 85

    dragon benden yaşça olarak büyük,benden daha çok bilgisi ve daha çok tecrübesi aşikar ama kulubümle yaşadıgım sorunlardan ötürü gerginim ve bunu buraya da yansıttım. yapmamam gerek. özgühan arkadaşımdan ricam eğer bir daha böyle yorumlar yaparsam benim ilişiğimi kessin siteyle.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  86. Cenkon 30 Jul 2008 at 00:28 86

    DRAGON biliyormuydun önceden Saint Lucia`dan 2 tane Novel ödülü kazanan var!!! ;) Ülkenin nufusu 150.000 kisi civari. :)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  87. serefon 30 Jul 2008 at 00:35 87

    Sevgili Dragon! Genelleme yapmak yanlış. Eyzenşteyn ve Tarkovsky’den başka yok denilecek kadar az. 2001 Uzay Yolu Macerası, Tarkovsky’nin Solaris’inden çok çok üstün ama Eyzenşteyn’in Potemkin Zırhlısı bambaşka tabi. Amerikan sineması homojen değildir. Amerikalıların çevirdiği Beyaz Geceler ile Rusları çevirdiği Beyaz Geceler arasında bile uçurum vardı tabi Amerikan lehine. Birinde ağır bi melodram daha çok arabesk, diğeri ise acındırmadan uzak verilen bi yapı. Aslında Amerika sineması da diyemeyiz çünkü dünyanın türlü milletlerinin ortak başarısı.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  88. ozgunhanon 30 Jul 2008 at 00:38 88

    sevgili Şerf ve Dragon. sanırım bu sinema ile ilgili konuşacak çok şeylerimiz var. benim esas alanıma girmeniz inanılmaz güzel. fakat unutulmasınki Fransız sineması ve akımları devrim yaratmıştı. yazmaya devam edelim. Lennox Lewis kendi başlığı altındaki bu yorumları okusa çok sevinirdi bence. ,

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  89. AyhaN CaNon 30 Jul 2008 at 00:40 89

    Saygı Değer Hoçam DRAGON :
    Tarih Öğretmeni olmanız harika Bizlere engin bilginizden Faydalandırdığınız için Teşekkürler Ayrıca Sitede sizler gibi Büyüklerimizin olması Bize Mutluluk veriyor.
    Fakat Sizi Biraz Boygot etme Müsaadesi istiyorum sizden sizinde Buna musaade edeceğinizden emin olduğum için izinsiz Boygot yazımı yayınlıyorum.
    1. Sizin Karşınızdaki Genc Kardeşimiz sizin Öğrenciniz yaşında
    2.Talebelerinizden kaç tane ^^alpler^^var?
    (Maalesef Eğitim düzeyimiz sokaklarda talabelerimizden belli oluyor
    Herkes Konunun içinde değil tabii)
    3. Siz Alp kardeşimiz gibi Beyninize 13 yaşından itibaren Yumruk almaya
    Başlasaydınız Dünyanın en agır spro Boks+Tahsil ile Uğraşmış olsaydınız
    Bu Noktada Olabilirmiydiniz?
    4. Malumunuz Soğuk Savaş salt Nükler Silahlardan olur nasıl dersiniz?
    Eminim Modunuzda değildiniz bunu yazarken.
    Efendim Nükler Savaş İnternational Dünyada YASAK.
    Ama Savaş Stratejileri devam ediyor.
    Efendim Fuhuş ile bile…Hoçam iddia ediyorum Rusya Bugun Ekonomisini
    Buyuk ölçüde düzeltmiş ise Bunda o Harika Rus Bayanların
    Dunya genelinde kazandıkları paranın Yatırımlarını sadece Rusyaya
    Yapmaları Buyuk destek oldu.Spor da Aynen öyle Söylermisiniz
    Klitschko kardeşlerin Hamburga ne Yatırımı yapmış?YOK.
    Ama Rusyaya çok var.
    5.Ayrıca Leninizim ve Marksizim arasındaki farkı öğrenciniz yaşındaki
    Alp kardeşimiz kendince anlatmış siz Yanlış diyorsunuz Ben size
    İnanıyorum (Akademik bilginize istinaden)Peki siz Doğrusunu anlatırmı
    sınız?
    6.Ayrıca Malcom x ve Arkadaşları Buna Muhammed Ali de dahil Tarikat
    Üyeleri değildi..Onlar sadece Bir Cematin üyesi idi Malumunuz Tarikat
    Sufi uyelerinden oluşur dersleri vardır v.s
    Muhammed Alinin Malcom x in Cemaati: National Of İslam dır.
    1950 lerde Kurulmuştur 1960 larda Genel Başkanı Elijah Muhammad ve
    Malcom x dir.Muhammad Ali Musluman olmadan önce ismi
    Cassius Marcellus Clay dir.Ne zaman Muslüman olduğuna gelinçe Her
    zaman söylediğim gibi Dunya onu Cassius Clay olarak Tanıyorken
    O Müslümandı Aslında….Kanaatimçe İslamı secmesinde bildirilmiş Kesin
    Tarih Yok.Bağırmalarına gelinçe Bu kesinlik ile Show değildi.
    12 Yaşında bisikleti calınan Clay Polisede aynen öyle bağırmıştır
    Bu onun Mentalitesinde vardı ve Polis Onu dışlamış ve Ali Aslında
    En hart spor olan MMA olsa gerek ona yakın bir Spor dalı öğrenmeye
    Karar vermiştir sadece BİSİKLETİNİ CALINLARI BULUB DÖVMEK İÇİN
    Notları çok Kötü olan Ali Boksu tercih etmiştir.
    Hoçam bu sizce Normalmi?sadece bisikleti calınıyor diye?
    Bu onun yapısı idi…Ayrıca sadece Boksda Rakiblerini bağırıb
    Cağırmıyordu İslamı tanımadan Beyaz Adam sihay adamı
    Alkol Uyuşturucu ve Homoseksuelliğe Bağımlı kıldı diye bağırıyordu.
    İslamla tanışdıktan sonra Bu Konuşmalarından vazgecti..

    Ben size Asla ders Verme yetkisine haiz değilim…ve size Tekrar
    Teşekür ediyorum Kimliğinizi ilk etapda Bildirib vasfınızı övünme konusu
    Yapmadığınız için Bundan sonrada Bilgizi Paylaşabilme Temenim ile.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  90. ozgunhanon 30 Jul 2008 at 00:42 90

    sevgili Alp olurmu böyle şey. bak sen bu göndermiş olduğun yazıyla bile ne kadar düzeyli biri olduğunu sevgili Dragon gibi gösterdin. biz sizler sayesinde varız ve bu yeri yaşatıyoruz. unutulmasınki bizler sayısı son derece az olan bir aileyiz. bizden başka kimseler yok bu memlekette. görülüyorki hep aynı insanlar. aramıza çok az kişi katılıyor. fakat çoğalma var tabiki.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  91. Cenkon 30 Jul 2008 at 00:42 91

    Walla o kadar uzun boylu konusmak bana düsmez ve fazla ilgimi de cekmiyor yok sinema`yi kim cikarmis falan filan. Futboluda ingilizler cikarmis ama futbolu gelistiren ve Dünya`ya renk katanlar Latinler!!!

    Boksuda galiba beyaz Amerika`lilar cikartmis siyah köleleri dövüstürerek!!!

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  92. AyhaN CaNon 30 Jul 2008 at 00:46 92

    Alp : Hiç Bir Yere gitmiyorsun..Ben Gittim seni Kırmadım sende kalıyorsun Lutfen..ayrıca Lutfen Artık Bu sitede Gidiyorum Cıkıyoruzm Laflarını etmekten vazgecelim..Site ile uğraşan Şeref ve Sinan beyin Emeğine Saygı.Alp Başka Klupmü Yok kardeşim.Ben dayak yedim yaa.Lutfen alp..

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  93. serefon 30 Jul 2008 at 00:46 93

    Sevgili Özgünhan büyük yönetmenlerin en başında hep İtalyanlar gelir.
    Onun için İtalyanları unutmamalı :)
    Fransız filmlerini sevmedim.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  94. alpon 30 Jul 2008 at 00:47 94

    dragon a saygızılık yaptım,huzuru bozduysam kusura bakmayın. bir sporcu için dolabını toplamak zordur bunu kendıme yedıremedıgımden sanırım saga sola satasıyorum:d ayhan ağabey sağolasın ama sağlık konusunda yüz olarak pek hasarım olmasa da iç kısım kendını bellı edıyor:d muhammad ali yi ayhan ağabey kadar sevemesem de-kendisi tanışmış oldugu ıcın hıssettıgı duyguları ben hıssedemem-benı boksa baglayan kısıdır muhammad alı.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  95. alpon 30 Jul 2008 at 00:53 95

    dünkü takım konusuyla ilgili bir mail attım ayhan ağabey.ben sadece saygısızlık yapacagıma hıc yazmayayım daha ıyı anlamında soyledım yoksa boksör biri boksu bıraksa bıle ılgılenmeyı bırakamaz

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  96. ozgunhanon 30 Jul 2008 at 00:56 96

    Alp niye saygısızlık yapasın ? sen bizim en değerli yorumcularımızdansın. tıpkı diğer bütün arkadaşlarımız gibi. seni seviyor ve yorumlarını destekliyoruz. yaşı biraz büyük olanlar hatırlar. galatasaray futbol takımının kalesini bir zamanlar hayrettin korurdu. çok sessiz ve sakin bir kişilikti. hiç bir zaman sarı kart görmemişti. kırmızı nedir bilmiyordu. taki fenerbahçe ile yapılan maça kadar. dünyanın en sakin sporcularından biri olan Hayrettin o gün inanılmaz derecede sinirlenip hem Tanju’yu hemde Rıdvan’ı saha içinde feci şekilde tartaklamıştı. insanlar zaman zaman kontrolden çıkabiliyor. fakat sen ne yaptınki böyle kendini üzüp sonrada yazılarınla bizi üzüyorsun. sadece Dragon kardeşimiz ile ufak bir tartışmanız oldu o kadar. bizleri üzme. seni yönetim olarak çok seviyoruz. elbette zaman zaman tartışmalar olacak. bu doğanın kanunu.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  97. DRAGONon 30 Jul 2008 at 01:03 97

    sevgili alp ortada saygısızlık yok.sadece fikir sunumlarında bulunduk lakin konuşma ve yazışma arasındaki farklardan ötürü yanlış anlaşılma olabilir.daha önce yazdığım gibi ben yazışmalardan büyük keyif aldım.=)ayrıca boks sporunu kaba, boksörleri ise cahil sanan kişilerde keşke bu siteyi izleyip aslında bu sporla ilgilenenlerin her konuda kendini geliştirmeye çalışan değerli kişilerden oluştuğunu görebilselerdi.

    yine daha önce yazdığım gibi senin her zaman ki saygılı üslubun zaten aşikar.
    ayhan can beyin sorularını da konu dışına çıkmadan cevaplayacağım ama malum saat geç oldu.=)uyku vakti.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  98. AyhaN CaNon 30 Jul 2008 at 01:04 98

    Neyse ya Hatırlıyormusunuz Hatırlıyormusun alp
    Lewis Haşim Rahmana sağ sol Yumruk ile (Rovence da)Nasıl yere attığını
    HUH..Uctu Adam beee…Pat-Pat
    Arkadaşlar Lutfen yazmış olduğum Pat Patı oldukça Hızlı okuyun
    Cunki Hakikaten Acaib Hızlı attı onu Lewis

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  99. DRAGONon 30 Jul 2008 at 01:06 99

    bu arada hakikaten hayrettin alem adamdı.hele o maçta özgünhan arkadaşın bahsettiği olayı hatırlıyorumda rıdvan ve tanju ne olduğunu anlayamamışlardı.=)

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  100. ozgunhanon 30 Jul 2008 at 01:11 100

    sevgili şeref. İtalyan yönetmenler tabiiki inanılmaz işler çıkardılar. özellikle Dario Argento benim araştırmalara başlamama sebep olmuş bir isim. onun cadı üçlemesi ve bu üçlemenin ilk filmi olan birçoğumzun bildiği Suspiria tüm zamanların en iyi ve teknik filmlerinden biridir. umarım bu güzide filmi izlemişsindir. normalde bir gerilim filmi kabul edilmesine rağmen aslında içeriği çok çeşitlidir. filmde kullanılan ışık ve kamera açıları inanılmaz iyidir. müzikleri zaten Goblin tarafından yapılmış çok önemli bir yapıt. kesinlikle Dragon arkadaşımız ile beraber izleyin derim. bunu dışında Antonioni ki geçenlerde vefat etti. oda unutulmaz. bilirsin onun Blowup ( cinayeti gördüm ) filmi oscar almışdır. Bertolucci, Frank Capra, Fellini, unutulmaz Pasolini, vittorio de sica, amerikalılara adeta ders veren Sergio Leone, Roberto Rossellini ve pek tabiki hepimizin daha fazla bildiği Tinto Brass. bunlar çok çok büyük isimler. fakat bu isimlerden bazıları ki bunlar özellikle Tinto Bras ve Federico Fellini, genelde sinemayı kendi istedikleri gibi kullanıp istediği filmleri yapmışlar. bir Fellini’nin kalça meraklısı olduğunu çok iyi biliyoruz zaten. ya Tinto Brass. onu anlatmaya gerek yok. fakat yinede ben Fransız sineması derim. çok ağır olarak kabul edilen fransız klasik sineması müzik ile karşılaştırılınca opera ile eşittir. çok zordur. bu yüzden sevmemiş olabilirsin. İtalyan sineması ise klasik müzik gibidir. bir anda sever ısınırsın. Amerikan sineması ise artık bildiğin gibi ticari amaç gütmekte olup zamanı içinde yapacağını yapıp köşeye çekilmiştir. onlar klasik sanat sineması için zaten vereceklerini verdiler. onlara çok para lazım !

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  101. alpon 30 Jul 2008 at 01:12 101

    evet gerçekten harikaydı o kombinasyon. hani yorumcular der ya what a punch diye gerçekten öyle denilecek yumrukdu. sana göndereceğimiz videolarda maçın tamamı var zaten ayhan ağabey.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  102. ozgunhanon 30 Jul 2008 at 01:15 102

    sevgili arkadaşlar. Lennox Lewis efsanesi son derece kültürel sohbetlerden sonra 100 yoruma ulaşmış bulunmakta. farkında olmadan 100. yorumu ben yapmışım.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  103. Cenkon 30 Jul 2008 at 01:37 103

    Ozgunhan internette filim izledigini biliyorum hatta Rocky 5 sinemalara cikmadan ben nette izlemistim. :D Sugar Hills filmini hayatimda 20-30 sefer izlesem de yine izlemek istiyorum. Internette arastirdim simdi ama bulamadim bildigin bir filim sitesi biliyormusun büyük bir arsive sahip olan???

    Saygilar

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  104. alion 04 Aug 2008 at 19:55 104

    bazı arkadaşlar lennox lewis’in ne kadar büyük bir boksör olduğunun farkında değiller ama ben farkındayım.lewis bir defa çok güçlü bir boksör ve ne holyfield ne de mike tyson ondan daha iyi değil.amatörde ki durumlarına bakıldığında mike tyson lennox lewis den daha iyi diyebilirim.ama profesyonel boks kariyerlerine baktığımız zaman tyson lewis’in eline su bile dökemez ve dökemedide zaten.holyfield maçlarına baktığımız zaman ise özellikle ilk maçta evander holyfield’ı 2.maça göre daha fena dövüyor lewis.ben şahsen ilk maçta ki performansını daha çok beğeniyorum.bana göre tüm zamanların en iyi boksörü george foreman’ın da demiş olduğu gibi lennox lewis dir.ve de kendisi en yakışıklı zencidir de.bu konuda kimsenin aksini iddaa edeceğini de sanmıyorum.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  105. Cenkon 04 Aug 2008 at 22:40 105

    Bence de Lennox Lewis Agir Sikletin gelmis gecmis en yakisikli sampiyonu. Adam gercek bir Rastaman. Tabii Jamaica icin boks yapmadigi beni biraz üzüyor.Bob Marley`in adeta XXL versiyonu. Ringe geldiginde hep rahat görünüsü dikkat cekiyordu.

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  106. Cenkon 04 Aug 2008 at 22:41 106

    David Haye Agir Siklet Sampiyonu olursa belki Lennox Lewis`i yakisiklilikta sollar ne dersin??? :D

    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  107. DRAGONon 07 Aug 2008 at 15:46 107

    http://www.beatfiltering.com/index.php/1010110A/0a4003d09fbf8e4b5550ccd0feec
    9662740a25e4f7c9b807be83ede5cc0adc630445c5f35a0639b788e9df78a267
    35a8be555030ff35f8de16752

    Lennox Lewis`in efsane boksör olmasının sebeplerinden biri demir gibi çenesidir.sanılanın aksine sürekli kaçarak dövüşen değil tam aksine açık dövüşen bir boksördür.
    özellikle rakibi tüm gücüyle kombine yumrukları saydırdıktan sonra hiç bir şey olmamış gibi dikilip alaycı bakışıyla 2-3 yumrukta rakibini indirmesi bende hayranlık uyandırır.bu videodan göreceğiniz üzere Ali stiline en çok benzeyen boksör Lewis`dir.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  108. alpon 08 Aug 2008 at 01:00 108

    bence lennox un stili hiçbir zaman ali yi andırmadı. öncelikle lennox rakibini kendinden uzak tutarken direklerini pek fazla hareket halinde olmadan kullanır,ali ise sürekli eskiv halindedir direklerini kullanırken,lennox un yaptığı nakavtlardaki yumrukları ali den farklıdır. ali nin nakavt yumrukları güçsüz gibi gözüksede rakibin suratında bir anda patlar-sonny liston maçlarında olduğu gibi-lennox ise nakavt yumruklarını daha göstere göstere çıkarırdı. arada aşırı bir hız farkı var zaten ve bana göre stil olarak alakaları yok. lennox un kendine has olağanüstü bir stili var o ayrı

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  109. ozgunhanon 08 Aug 2008 at 01:09 109

    Sevgili Alp’e katılmamak mümkün değil. Birde Lennox’un o rakibinin yüzüne ufak ufak dokundurmaları yokmu acab karşısındaki boksörü psikolojik olarak yıpratıyormuydu merak ediyorum. Çok garantili boks yapan mükemmel boksörlerden. Gerek boy gerekse harika vücuduyla tam bir şampiyondu. Evet çene olarakta çok sağlamdı. Klitschko gibi acaba suratına sert bir darbe alsa yıkılırmı dediğimiz hiç olmadı. Onun bir sözü var eldivenleri giydirmesinler bana. Bu sözü belkide şu andaki kalitesizlikden söylemiş olabilir. Neyse bir aksilik olmadığı sürece Vitali dönerse ve Haye’de katılırsa ağırsıklet çok büyük bir hava bulabilir.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  110. alpon 08 Aug 2008 at 01:25 110

    zaten ben izlediğim maçlar içerisinde bir tek david tua yı gördüm lennox lewis i yenebilecek kapasitede o da yapabilseydi nakavt ile olurdu. vitali maçına dönmeyi istemiyorum zaten açılan o gözün üzerine ileriki round ları konuşmak manasız. david tua boks için yaratılmış bir adam,bakışları bunu anlatıyor,eminim wladimir le karşılaşsalar wlad çekingen çıkacaktır maça

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  111. Asesinoon 08 Aug 2008 at 02:37 111

    Alp`e kesinlikle katiliyorum. Ben de demistim Tua macinda bu adam Lewis`i yenecek diye ama olmadi. Cünkü Tua o zaman genc Tyson mi geliyor dedirtecek kadar carpiciydi…

    Tua bir boksörden cok bir dövüscü.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  112. adaleton 08 Aug 2008 at 19:40 112

    Lewis çok teknik bir boksör çok önemli dövüşlerden de sağlam çıktı. Ama Tua yorumuna ben de katılıyorum. Tua bir başkaydı gözümde. Açıkcası yenemeyince biraz da hayal kırıklığına uğramıştım ama Lewis bir efsanemidir. Evet efsanedir.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  113. mehmetugurluon 10 Aug 2008 at 05:01 113

    lewis de muhammed ali,joe louis,max schmeling,vitali,tyson,frazier,foreman gibi bir efsanedir.boksa çok şey kazandırmıştır.onu farklı kılan en önemli özelliği ise maça sonuna kadar asılıp,devamlı olarak maçı iyi okumasıydı.tekniği mükemmel,oyun planı mükemmel bir boksördü.onu özlemeyen bokssever yok gibidir.hala aklımın bir köşesinde onun klasikleşmiş maçları vardır.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  114. özgünhanon 01 Sep 2008 at 01:22 114

    Lennox Lewis 2006 tarihli Johnny Was filminde Ras adlı bir karakteri canlandırdı. Film Türkiye’dede gösterime girmiş aksiyon mafya tarzı filmlerden, başarılı bir yapıt diyebiliriz.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  115. özgünhanon 06 Sep 2008 at 18:41 115

    Lewis şu aralar televizyon kanallarında boks yorumları yapıyor. Çok yakındada yeni bir filmde rol alacağı haberleri var. Johnny Was’daki rolü çok beğenilmişti.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  116. serefon 06 Sep 2008 at 23:06 116

    Lennox&Holyfield II maçının dvdsini dikkaltlice izledim. Maçı Lennox’a vermişler ama maç hiç de Lennox’un hakkı değil. Lennox&Holyfield I için bişey diyemem (hani maçın hakkı Lennox’undu da berabere verdiler söylemlerine..) ama ikinci maç kesinlikle Holyfield’in hakkı.

    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.14_1148]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Comments RSS

Leave a Reply